رئیس کمیته عالی انقلابی یمن؛

ایران و یمن هدف مشترک در مقابله با آمریکا و اسرائیل دارند

ایران و یمن هدف مشترک در مقابله با آمریکا و اسرائیل دارند
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 10:11

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تاکید کرد ملت های ایران و یمن هدف مشترک در مقابله با آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم های وابسته به آنها در منطقه دارند

العالم - یمن

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی يمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، در پاسخ به سوالی درباره امکان عقب نشینی از الحدیده گفت: ما موافق توافقنامه به دست آمده در استکهلم برای تغییر آرایش استقرار نیروها بر اساس سازوکاری هستیم که در استکهلم مطرح شد. اما عقب نشینی از الحدیده به معنایی که کشورهای متجاوز تبلیغ می کنند، غیرممکن است.

رئيس کميته عالي انقلاب يمن افزود: ما پیش از توافقنامه استکهلم، طرحی را ارائه و اعلام کردیم شلیک موشک ها و پرواز پهپادها را برای حمله به عربستان و امارات متوقف می کنیم. اگر تجاوزگری ادامه پیدا کند و گامی در مسیر صلح برندارند، ما ممکن است در این طرح بازنگری کنیم و شرایط تغییر کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط با ایران خاطر نشان کرد: روابطی که می توانیم درباره آن سخن بگوییم، آن است که ما و ايران در مسئله فلسطین، دفاع از فلسطین، مقابله با آمریکا و اسرائیل، مقابله با نظام هایی که عامل تروریسم علیه کشور ما هستند، در مقابله با داعش و القاعده و مقابله با دیگر گروه های تندرویی که می خواهند ملت یمن یا دیگر ملت ها را قتل عام کنند، توافق نظر داریم. آنها در مناطق خودشان با آنها مقابله می کنند و ما هم در مناطق خود با آنها می جنگیم.

وي گفت: از نظر ما، همچنان شانس صلح زیاد است و با وجود آنکه با این تروریسم گسترده روبرو هستیم، همچنان ما خواهان صلح هستیم. ما در برقراری صلح جدی هستیم و از آنها می خواهیم برای تثبیت صلح در کنار ما قرار بگیرند. به آنها می گوییم اگر همچنان به گزینه نظامی متوسل شوند، در برابر خود قهرمانان شجاعی را خواهید دید.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها