دیدار نماینده سازمان ملل در امور سوریه با رئیس جمهور لبنان

دیدار نماینده سازمان ملل در امور سوریه با رئیس جمهور لبنان
چهارشنبه 29 اسفند 1397 - 16:38

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد. عون در این دیدار گفت، چندین کشور در جنگ علیه سوریه شرکت کرده‌اند و حالا از لبنان می‌خواهند نتایج این جنگ را متحمل شود.

العالم - لبنان

«گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز (چهارشنبه) در رأس یک هیأت عالیرتبه وارد لبنان شد و با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، در این دیدار که در کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری لبنان) انجام شد، درباره پیامدهای جنگ سوریه بویژه موضع آوارگان بحث و تبادل‌نظر شد.

میشل عون در این دیدار اعلام کرد، لبنان دیگر تحمل «پیامدهای حضور آوارگان سوری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حیاتی» را ندارد و مقامات لبنان نگران هستند.

وی افزود: چندین کشور در جنگ علیه سوریه شرکت کرد‌ه‌اند و می‌خواهند ما نتایج این جنگ را متحمل شویم. اگر هر کدام از این کشورها 10 درصد از هزینه‌های جنگ را برای حل فاجعه آوارگان اختصاص می‌دادند، در حل مشکلات انسانی آنها مفید بود و جهان را از بحران‌های بیشتر دور می‌کرد.

میشل عون ادامه داد، طی سال‌های جنگ سوریه، لبنان به دلایل انسانی هیچ آواره سوریه را رد نکرده اما امروز دیگر نیازی به این موضوع نیست زیرا به استثنای برخی مناطق کوچک، سوریه امنیت و ثبات خود را بازپس گرفته است.

وی از سازمان ملل و کشورهای کمک‌کننده خواست به سوری‌هایی که به کشورشان باز می‌گردند، کمک کنند و ضمن اعلام اینکه تا کنون بیش از 172 هزار آواره سوری از لبنان به کشور خود بازگشته‌اند، افزود: تا کنون هیچ گزارشی درباره رفتارهای غیرانسانی یا آزار و اذیت آنها به ما نرسیده است.

پدرسن ضمن قدردانی از میزبانی لبنان از آوارگان سوری، اعلام کرد، یکی از مأموریت‌های سپرده شده به وی کار در راستای حصول راه‌حل سیاسی در سوریه است. وی سپس درباره تماس‌هایی که به منظور همین هدف با مقامات سوری در دمشق و معارضان سوری در ریاض داشته، صحبت و ابراز امیدواری کرد این اقدامات به نتایج مثبت برسد.

امنیت عمومی لبنان: از می 2018، 172046 آواره سوری به کشورشان بازگشته‌اند

بر اساس گزارش «الاعلام‌الحربی» بخش لبنان، امنیت عمومی کل لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ماه می 2018 که سازوکار مدیریت امنیت عمومی لبنان برای بازگشت آوارگان اجرایی شد تا تاریخ 19/03/2019 ، 172046 آواره به کشورشان بازگشته‌اند.

مدیریت امنیت عمومی لبنان در ادامه تأکید کرد، این نهاد به مأموریت خود برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری با هماهنگی مقامات سوریه ادامه خواهد داد و تدابیر اداری معمول در گذرگاه‌های قانونی مرزی برای تسهیل بازگشت داوطلبانه آوارگان ادامه پیدا خواهد کرد

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها