نوروز مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است

نوروز مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است
پنج‌شنبه 1 فروردين 1398 - 10:17

رییس جمهوری افغانستان با حضور در مراسم جشن نوروز در «مزارشریف» مرکز استان «بلخ» و مقر برگزاری جشن اصلی نوروز در افغانستان، این روز را به کشورهای حوزه عضو نوروز تبریک گفت و آن را جشن بزرگ منطقه و جهان دانست که مرزهای جغرافیایی را بر می دارد.

العالم - آسیا

«محمد اشرف غنی» امروز پنجشنبه در مراسم جشن نوروز در مزارشریف افغانستان گفت : نوروز جشن مشترک کشورهای منطقه و جهان از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و کشورهای جهان است.

وی گفت که هرچند با کشیدن مرزهای جغرافیایی ، کشورهای عضو حوزه نوروز را از هم جدا کرده اند اما آنها با همدلی و توسعه روابط دوستی و فرهنگی این مرزها را برخواهند داشت و این جشن ملی را سراسری و منطقه ای خواهند ساخت.

رییس جمهوری افغانستان شب گذشته با پذیرایی از سفیران کشورهای حوزه نوروز در کاخ ریاست جمهوری ، جشن نوروز را به آنها تبریک گفت.

مزارشریف مرکز استان بلخ امروز شاهد حضور صدها هزار نفر از استان های مختلف افغانستان و کشورهای آسیای میانه برای برگزاری جشن جهانی نوروز است.

این شهر تا چهل روز شاهد مهمانان از سراسر افغانستان برای سپری کردن جشن نوروز و «میله گل» سرخ خواهد بود.

سراسر افغانستان امروز شاهد جشن نوروز با روش های و سنت های هر منطقه و استان می باشد و افغان ها این جشن را به عنوان احیای دوباره طبیعت و جشن باستانی و تاریخی این خطه با گرمی تجلیل می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها