دعوت به مشارکت گسترده در 51 مین راه پیمایی حق بازگشت

دعوت به مشارکت گسترده در 51 مین راه پیمایی حق بازگشت
جمعه 2 فروردين 1398 - 14:54

با نزدیک شدن به دومین سال از شروع راه پیمایی های حق بازگشت، فلسطینی ها امروز (جمعه) پنجاه و یکمین راه پیمایی حق بازگشت را برگزار می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

این درحالیست که اوضاع انسانی در منطقه محاصره شده باریکه غزه وخیم است و هیچ پیشرفتی در زمینه تلاش های میانجی گران برای ملزم کردن رژیم اشغالگر اسرائیل به توافق های سابق حاصل نشده است.

به علت حملات شدید جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل به منطقه باریکه غزه در بامداد روز جمعه گذشته، مرکز ملی عالی اردوگاه های حق بازگشت، از تاخیر در فعالیت های راه پیمایی های حق بازگشت خبر دادند که این فعالیت این جمعه از سرگرفته می شود.

مرکز ملی راه پیمایی های حق بازگشت، عنوان ( راه پیمایی راه کار ماست) را برای راه پیمایی امروز جمعه انتخاب کرده است.

این مرکز بر پایبندی فلسطینی ها به راه پیمایی های حق بازگشت به نشانه وفاداری به وصیت های شهدا و عده و پیمان اسرا تاکید کرد.

این مرکز، در پیام های متعدد، عموم ملت فلسطین را به مشارکت گسترده در راه پیمایی امروز در پنج اردوگاه باریکه غزه که نزدیک دیوار امنیتی واقع است، دعوت کرد.

«محمود خلف» عضو کمیته ملی راه پیمایی های حق بازگشت و شکستن محاصره گفت جمعه امروز جمعه قبل از سی ام مارس است که مصادف با دومین سالگرد آغاز راه پیمایی های حق بازگشت است.

خلف بر ادامه راه پیمایی ها و مشارکت گسترده تر مر دم در آن با وجود توسل نیروهای رژیم اسرائیل به خشونت و تروریسم در تعامل با تظاهرکنندگان تاکید کرد.

خلف، پیام این تظاهرات را یکپارچگی در عرصه نبرد و تاکید بر لزوم وحدت در زمینه سیاسی میان همه گروه ها در خصوص مقابله با رژیم اشغالگر از طریق پایبندی به طرح ملی فلسطین و حقوق فلسطینی ها عنوان کرد.

«سعید بشارات» کارشناس مسائل اسرائیل درباره اقدامات و آمادگی های رژیم اشغالگر اسرائیل در روز جمعه گفت: ارتش اسرائیل از بیم وخیم نشدن اوضاع علیه این رژیم، بر تعداد تک تیراندازان و نظامیان خود بر روی دیوار حائل افزوده است.

بشارات گفت که این جمعه، بسیار اهمیت دارد و برگزار کنندگان این راه پیمایی، باید شمار زیادی از راه پیمایان را برای حضور در این مراسم آماده کنند.

وی تصریح کرد گسترش راه پیمایی های حق بازگشت به شکل منفی بر نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل تاثیر می گذارد و نتانیاهو به خوبی این مساله را درک می کند.

پربیننده ترین خبرها