بیانیه نشست قاهره؛ تأکید بر مبارزه با تروریسم و حمایت از حق فلسطینیان

بیانیه نشست قاهره؛ تأکید بر مبارزه با تروریسم و حمایت از حق فلسطینیان
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 20:32

نشست سه‌جانبه رئیس‌جمهور مصر، شاه اردن و نخست‌وزیر عراق در قاهره برگزار شد.

العالم - مصر

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق امروز یکشنبه نشست سه‌جانبه‌ای در قاهره برگزار کردند.

در این نشست روابط بین سه کشور، راهکارهای تقویت همکاری بین این کشورها و تکامل منافع راهبردی و اقتصادی بین آنها بررسی شد.

در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر و طی آن بر اهمیت مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال آن، مقابله با حامیان مالی و تسلیحاتی تروریسم و حتی آنهای که تریبون رسانه‌ای تروریسم هستند، تأکید شد.

در بیانیه مذکور همچنین اهمیت تکمیل جنگ فراگیر علیه تروریسم به خصوص در سایه پیروزی عراق علیه داعش و جانفشانی‌های ملت عراق در این راستا و پایان سیطره مکانی داعش در سوریه مورد تأکید قرار گرفت.

طبق گزارش شبکه المنار، سه طرف همچنین حمایت کامل خود از تلاش‌های عراق برای تکمیل روند بازسازی مناطق جنگ‌زده، بازگشت آوارگان و تضمین حقوق شهروندان عراقی اعلام کردند.

در این بیانیه بر حمایت از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خود از جمله تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید شده است.

در نشست مذکور راهکارهای تقویت همکاری اقتصادی بین سه کشور از جمله تقویت و توسعه مناطق مشترک صنعتی، همکاری در بخش‌های انرژی، زیرساخت‌ها و بازسازی، افزایش مبادلات تجاری و تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک بررسی شد.

پربیننده ترین خبرها