سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا: بازگشت واشینگتن به برجام غیر قابل قبول است

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا: بازگشت واشینگتن به برجام غیر قابل قبول است
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 09:15

ران درمر -- سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا -- از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری که به بازگشت واشینگتن به برجام ابراز تمایل کرده‌اند به شدت انتقاد کرد. وی مدعی شد بازگشت آمریکا به برجام به معنای اعطای «صدها میلیارد دلار به مردمی است که به نابودی اسرائیل متعهدند.

العالم - فلسطین اشغالی

او که در حضور 18 هزار نفر در نشست ایپک سخن می‌گفت در ادامه ادعا‌های خود افزود: «رهبرانی هستند که خواهان بازگشت به آن توافق شده‌اند. این چیزی است که باید آن را کاملاً غیر قابل قبول دانست.»

.اظهارات درمر یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از علاقه خود به بازگرداندن واشینگتن به برجام در صورت راهیابی به کاخ سفید خبر دادند.
درمر همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه اسرائیلی «آی 24» درباره قطعی بودن دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای پس از خروج ترامپ از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران گفت: «نه، این کافی نیست. اما به شما می‌گویم که مسیر نادرست چه بود. مسیر نادرست، امضای آن توافق هسته‌ای بود.»

وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «هر فردی که می‌گوید مایل است به آن توافق بازگردد در حقیقت می‌گوید مایل است صدها میلیارد دلار را به مردمی بدهد که به نابودی اسرائیل و همسایگان عرب ما متعهد هستند، و می‌خواهد به آن‌ها (ایرانی‌ها) مسیری شفاف را برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای عرضه کند.»

درمر در زمان زمامداری باراک اوباما یکی از مخالفان سرسخت برجام به شمار می‌رفت. او که سابقه فعالیت به نفع حزب جمهوری‌خواه را نیز در کارنامه دارد، پس از امضای برجام نقش مهمی در حضور بنیامین نتانیاهو در کنگره برای انتقاد از توافق هسته‌ای ایفا کرد.

پربیننده ترین خبرها