پامپئو : ضدیت با صهیونیسم، ضدیت با یهود است

پامپئو : ضدیت با صهیونیسم، ضدیت با یهود است
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 11:25

وزیر خارجه آمریکا در نشست آیپک، ضمن طرح ادعای رشد یهودستیزی در جهان بر مخالفت قاطع واشنگتن با این روند تاکید کرد.

العالم- آمریکا

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از رشد صهیونیست‌ستیزی در جهان انتقاد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو روز دوشنبه در جریان سخنرانی در لابی صهیونیستی «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در واشنگتن، ضمن مساوی دانستن صهیونیست‌ستیزی با یهودستیزی، از آن به عنوان «گسترش سلول های سرطانی» در غرب آسیا، اروپا و آمریکا یاد کرد و گفت که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به شدت با چنین روندی مخالف است.

وی همچنین حزب کارگر بریتانیا را هم به مدارا کردن با دیدگاه یهودستیزانه متهم کرده و آن را «سرافکندگی ملی» نامید.

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه حملات در فرانسه و آلمان و جنایت توام با نفرت علیه یهودیان در طول سال ۲۰۱۷ به میزان یک سوم افزایش داشته، حملات علیه جامعه یهودیان ارتودوکس در آمریکا را محکوم کرد. پامپئو همچنین گفت که ضدیت با صهیونیسم، یهودستیزی است.

این موضع گیری در شرایطی است که ترامپ شامگاه گذشته (دوشنبه) بعد از کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها