روسیه: هدف اصلی اقدامات آمریکا در مورد ونزوئلا کنترل اوپک است

روسیه: هدف اصلی اقدامات آمریکا در مورد ونزوئلا کنترل اوپک است
جمعه 9 فروردين 1398 - 15:55

دبیر شورای امنیت روسیه گفت که هدف اصلی از اقدامات آمریکا در مورد ونزوئلا کنترل سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو، نیکلای پاتروشف گفت که آمریکا می خواهد برای کنترل بر اوپک، ونزوئلا را تحت کنترل خود درآورد.
دبیر شورای امنیت روسیه تصریح کرد: هدف راهبردی آمریکا، قرار گرفتن در صدر صادرکنندگان نفت در جهان، تعیین اصول مورد نظر خود بر بازار جهانی نفت و تحمیل اراده اش بر اوپک است.
وی ادامه داد: به همین دلیل آنها ایران و روسیه را تحریم می کنند و بدنبال آن هستند تا کنترل نفت ونزوئلا را در دست بگیرند و مراکز پالایش نفت در جنوب آمریکا نیز هم اکنون آماده استفاده از نفت ارزان قیمت ونزوئلا هستند.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در منطقه آمریکای جنوبی همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.
مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در این کشور متهم می کند.
برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت کرده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.
افزایش تروریسم تلفنی در روسیه
دبیر شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که تروریسم تلفنی در روسیه ابعاد گسترده یافته و نگران کننده شده است.
وی گفت که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون دو هزار مورد تماس تلفنی مبنی بر تهدید به بمب گذاری در روسیه ثبت شده که هشدار دروغین بود و اکثر این تماس ها از خارج از روسیه صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها