پاکستان: طرح راه آهن کویته - تفتان با ایران تکمیل می شود

پاکستان: طرح راه آهن کویته - تفتان با ایران تکمیل می شود
جمعه 9 فروردين 1398 - 16:22

نخست وزیر پاکستان گفت که کشورش از طریق اجرای کامل طرح احداث خط آهن کویته به تفتان ارتباط ریلی خود را با ایران تکمیل کرده و گسترش می دهد.

العالم ـ آسیا

به گزارش رسانه های دولتی پاکستان، «عمران خان» روز جمعه در حاشیه افتتاح چند طرح جاده ای و خدمات درمانی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان افزود: دولت طرح جدید احداث خط آهن کویته - تفتان را تکمیل خواهد کرد که هدف آن توسعه ارتباط ریلی با ایران است.
وی اعلام کرد که «شیخ رشید احمد» وزیر راه آهن پاکستان در حال مذاکره درباره این خط آهن جدید است و به زودی شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه خواهیم بود.
عمران خان در این مراسم که با حضور مقامات ارشد دولتی و نظامی از جمله ژنرال قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان برگزار شد، از نقش ارتش برای کمک به توسعه ایالت بلوچستان قدردانی کرد.
وزیر راه آهن پاکستان چند قبل با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های ریلی میان کشورش و ایران گفته بود که شبکه ریلی ایران می تواند مسیر ترانزیتی مناسبی برای صدور کالاهای پاکستان به مقصد اروپا و آسیای میانه باشد.
«شیخ رشید احمد» که اواسط اسفند ماه سال گذشته برای شرکت در مراسم افتتاح راه آهن قزوین – رشت به ایران آمده بود، به ایرنا گفت: ضروری است که تهران و اسلام آباد برای توسعه خطوط ریلی «تفتان – کویته» و «چابهار- گوادر» دست به دست یکدیگر داده و همکاری هایی مساعد در این زمینه داشته باشند.
وزیر راه آهن پاکستان در دهم اسفند ماه گذشته طی دیدار با سفیر ترکیه در اسلام آباد، از شرکت های ترکیه دعوت کرد تا در طرح نوسازی خط آهن پاکستان به ویژه ارتقای شبکه ریلی کویته - تفتان - زاهدان سرمایه گذاری کنند.

پربیننده ترین خبرها