دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مجلس:

شاهد بازگشت ملت فلسطین به وطن غصب شده خواهیم بود

شاهد بازگشت ملت فلسطین به وطن غصب شده خواهیم بود
شنبه 10 فروردين 1398 - 21:10

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد «در آینده نزدیک شاهد بازگشت ملت فلسطین به وطن غصب شده و آزادی قدس خواهیم بود».

العالم _ ایران / سیاسی

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مجلس شورای اسلامی در سی و چهارمین سالگرد روز زمین که مصادف با سی ام مارس و یادمان شهدای فلسطینی علیه اشغال ٢١ هزار کیلومترمربع از سرزمین فلسطین است، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین و جهانیان امسال در حالی این روز را گرامی می دارند که رژیم صهیونیستی به خیال باطل خود فکر می کند اقدامات رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اشغالگران صهیونیستی و الحاق جولان اشغالی می تواند به تشکیل دولت نژادپرست یهودی در سرزمین های اشغالی و پایان کار ملت فلسطین منجر شود.

در ادامه می خوانیم: در واقع رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا از ترس تحقق اراده ٧١ ساله ملت فلسطین برای آزادی سرزمین فلسطین اشغالی و پیروزی های پی در پی مقاومت در منطقه، تلاش دارند افکار عمومی جهان را ناامید و مجامع بین المللی را تحت تاثیر اقدامات خودسرانه و توخالی خود قرار دهند.

«بی تردید تقارن این روز با دومین سالگرد تظاهرات قهرمانانه بازگشت در غزه، نقطه عطف مهمی برای مقاومت و دستاوردهای آن محسوب می شود و رژیم صهیونیستی به اقرار مقامات خود بیش از هر زمان دیگر ضعیف تر و مستاصل شده است».

سی ام مارس که فلسطینیان آن را «یوم‌الارض» می‌خوانند در سالگرد وقایع سال ۱۹۶۷ میلادی است. پارسال گروهی از فلسطینیان ساکن غزه تصمیم گرفتند به طور گروهی در این روز وارد سرزمین اشغالی شوند که از آن زمان تاکنون هر هفته این راهپیمایی تکرار می شود.

رییس جمهوری آمریکا اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده است که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.

دونالد ترامپ چهار روز بعد با امضای فرمانی به این اقدام خود رسمیت بخشید.

در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد 14 کشور با موضع ترامپ مخالفت کردند و تنها رای مثبت از آن آمریکا بود.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به سرزمین تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها