انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به دور دوم کشیده شد/ کمدین اوکراینی رقیب رییس جمهور فعلی

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به دور دوم کشیده شد/ کمدین اوکراینی رقیب رییس جمهور فعلی
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 12:15

کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین اعلام کرد: با شمارش 55 درصد آرا، ولادیمیر زلنسکی کارگردان و کمدین، حدود 30 درصد آرا و پترو پروشنکو رییس جمهور فعلی 16.54 درصد آرا را کسب کردند و به احتمال زیاد این دو نامزد انتخاباتی به دور دوم انتخابات راه می یابند.

العالم ـ اروپا

ولادیمیر زلنسکی کارگردان و کمدین اوکراینی 30.25 درصد آرا، پترو پروشنکو رئیس جمهوری فعلی 16.54 درصد آرا، یولیا تیموشنکو رهبر حزب باتکیوشینا 13.09 درصد و یوری بویکو 11.51 درصد آرا را به دست آوردند.
بیش از 63 درصد افراد واجد شرایط رای دهی شامل حدود 19 میلیون در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شرکت کردند.
مطابق قوانین انتخاباتی اوکراین اگر نامزدهای انتخاباتی نتوانند بیش از 50 درصد آرا را کسب کنند، انتخابات به دور دوم کشیده می شود.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز 21 ماه آوریل (اول اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.
یولیا تیموشنکو رهبر حزب باتکیوشینا اعلام کرده است که در انتخابات تقلب شده است و ستاد انتخاباتی این نامزد انتخاباتی مدارک خود را برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات به دادگاه ارائه می کند.
گزارش دیگری حاکی است که ولادیمیر زلنسکی، پروشنکو را به مناظره تلویزیونی دعوت کرده است.

بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده در اوکراین، اعلام شده بود که رقابت اصلی برای رسیدن به دور دوم انتخابات که در تاریخ 21آوریل ( اول اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد، بین سه نامزد، "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق و رهبر حزب «باتکیوشینا»، "ولادیمیر زلنسکی" رهبر حزب «در خدمت مردم» و "پیتر پروشنکو" رئیس جمهوری فعلی این کشور خواهد بود.

از زمان استقلال جمهوری اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، مردم این کشور برای هفتمین بار به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا خط مشی کشورشان برای 5 سال آینده را رقم بزنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها