بکارگیری پهپادهای نیروی هوافضای سپاه برای رصد مناطق سیل زده

بکارگیری پهپادهای نیروی هوافضای سپاه برای رصد مناطق سیل زده
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 18:01

سخنگوی سپاه با اعلام این‌که «ست کامل بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه از طریق حمل هوایی به پلدختر و معمولان اعزام شده است»، گفت: همزمان نیز پل هوایی برای انتقال اقلام ضروری و تخلیه و انتقال مردم به نقاط امن از طریق بالگرد ایجاد شده است.

العالم - ایران

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در خصوص آخرین اقدامات سپاه در امدادرسانی به مناطق سیل زده کشور با بیان این‌که «در منطقه گلستان حدود 13-14 روز است که مشغول کمک رسانی به مردم هستیم»، اظهار کرد: در جریان کمک رسانی به سیل زدگان استان‌های لرستان، خوزستان و کرمانشاه خصوصا لرستان که روز گذشته دچار وضعیت بحرانی شد، همه امکانات سپاه در استان‌های همجوار برای کمک رسانی بسیج شده است.

وی افزود: فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز با تدبیر فرمانده کل سپاه در استان لرستان مستقر شده اند و همه امکانات مهندسی، پروازی و یگان های کمک رسانی بسیج و سپاه برای کمک به مردم در روستاها و شهرها به ویژه در پلدختر و معمولان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: امروز تعدادی بالگرد هم به منطقه اعزام شده و علاوه بر امکانات مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) که در منطقه حضور داشتند،یگان مهندسی 43 امام علی (ع)نیروی زمینی سپاه از ملایر در منطقه حضور دارند ؛ همچنین از استان های اصفهان، مرکزی و کرمانشاه هم واحدهایی به کمک سپاه لرستان برای امداد رسانی اعزام شده اند.

شریف همچنین از بکارگیری پهپادهای نیروی هوافضای سپاه در رصد، جمع آوری و برداشت اطلاعات از وضعیت مناطق سیل‌زده برای اولین بار خبر داد.

وی تاکید کرد: واحدهای مهندسی سپاه در تلاش برای برقراری راه های دسترسی زمینی هستند و هم زمان نیز پل هوایی برای انتقال اقلام ضروری و تخلیه مردم به نقاط امن از طریق بالگرد ایجاد شده است.

وی با اعلام این‌که «ست کامل بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه از طریق حمل هوایی به پلدختر و معمولان اعزام شده‌اند» ، گفت: اولویت اول واحدهای سپاه کاهش آلام مردم ، جلوگیری از تلفات ، ساماندهی شرایط و رساندن اقلام و کمک های اساسی به گرفتارماندگان در سیل است.

سخنگوی سپاه از اعزام بالگردهای نیروی هوافضای سپاه به ایلام به درخواست استاندار ایلام خبر داد و گفت: امروز شرایط جوی مساعدتر است و ان‌شاالله تا پایان امروز عملیات اضطراری اسکان و کمک رسانی به پایان خواهد رسید تا به مراحل بعدی که کارهای ترمیمی و کمکی هستند برسیم؛اقدامات و فعالیت ها در امدادرسانی به سیل زدگان شمال کشور نیز همچنان ادامه داشته و یگان‌های سپاه تا رفع مشکلات مردم در کنار آنان خواهند ماند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها