جاسوسی امارات از مخالفان با ماموران آمریکایی

جاسوسی امارات از مخالفان با ماموران آمریکایی
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 18:52

خبرگزاری رویترز جزئیات جدیدی از جاسوسی دولت امارات از شخصیت های مخالف و خبرنگاران مشهور عرب با کمک ماموران اطلاعاتی آمریکا فاش کرد.

العالم - امارات

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت امارات با استفاده از کارشناسان الکترونیک – که پیشتر در خدمت سازمان جاسوسی آمریکا بودند - تلفن خبرنگاران برجسته عرب از جمله شیخ حمد بن ثامر آل ثانی، رئیس هیئت مدیره شبکه الجزیره و تعداد دیگری از خبرنگاران این شبکه را از زمان آغاز تحریم علیه قطر در اواسط سال 2017 هک کرده است.

این ماجرا از ژوئن 2017 و به دنبال هک سایت و اکانت های الجزیره قطر و انتساب خبرهای دروغین به این شبکه همزمان با قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر و محاصره دریایی، هوایی و زمینی این کشور آغاز شد.

همان هفته کارشناسان آمریکایی و ماموران سابق سازمان جاسوسی آمریکا، فعالیت خود را در پروژه سری "ریفین" آغاز کردند.

سازمان جاسوسی امارات، در سال 2009 این پروژه را به منظور جاسوسی از مخالفان خود و متهمین به تروریسم آغاز کرد و در همان ابتدا، کارشناسان، تلفن های همراه آیفون بیش از 10 خبرنگار و مسئول رسانه ای را هک کردند.

رویترز به نقل از کارشناسان نوشت: هدف از این عملیات، دستیابی به اسناد و مدارکی بود که ثابت کنند دولت قطر در برنامه های شبکه الجزیره و دیگر رسانه دخالت دارد. آنها همچنین در تلاش بودند که رابطه ای بین الجزیره و گروه اخوان المسلمین پیدا کنند.

پربیننده ترین خبرها