آمریکا: ترکیه با خرید اس‌400 تمامی قراردادهای تسلیحاتی با ما را تهدید می‌کند

آمریکا: ترکیه با خرید اس‌400 تمامی قراردادهای تسلیحاتی با ما را تهدید می‌کند
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 19:34

آمریکا به ترکیه هشدار داد که قرارداد این کشور با روسیه برای خرید اس 400 تمامی قراردادهای تسلیحاتی با واشنگتن را تهدید می‌کند.

العالم - ترکیه

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که به ترکیه اعلام کردیم ادامه اصرار این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 ادامه حضور آنها در برنامه جنگنده‌های اف-35 و تمامی قراردادهای تسلیحاتی آتی با آمریکا را تهدید می‌کند.

روز گذشته نیز رویترز گزارش داد که آمریکا توافق ارسال تجهیزات جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را به دلیل قرار داد این کشور با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 متوقف کرد.

هفته پیش نیز سناتور «جیمز لانکفوردز» گفته بود که کنگره قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که انتقال جنگنده‌های اف-35 به ترکیه به دلیل تصمیم این کشور برای خرید اس-400 از روسیه را متقوف کند.

ماه پیش «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته بود که آنکارا انتظار دارد آمریکا انتقال جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را در ماه نوامبر انجام دهد.

ترکیه برنامه ریزی کرده که 100 فروند جنگنده اف-35 از آمریکا خریداری کند و خلبانان این کشور نیز در پایگاه هوایی لیوک ایالت آریزونا تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

در دسامبر 2017، ترکیه با روسیه قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را امضا کرد و پس از آن فشارهای آمریکا بر آنکارا برای لغو این قرارداد آغاز شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها