تظاهرات ساکنان جولان اشغالی سوریه علیه تصمیم ترامپ +عکس

تظاهرات ساکنان جولان اشغالی سوریه علیه تصمیم ترامپ +عکس
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 22:43

مردم سوریه در جولان اشغالی و برخی از شهرهای این کشور در اعتراض به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناخت حاکمیت رژیم تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه تظاهرات کردند.

العالم - سوریه

ساکنان جولان اشغالی سوریه در اعتراض به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در مورد این منطقه به تظاهرات پرداختند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) سه‌شنبه (۱۳ فروردین) گزارش داد که ساکنان شهرک «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی سوریه با تجمع در میدان شهدای این شهرک علیه این تصمیم دونالد ترامپ تظاهرات کردند.

از شهرهای دیگر سوریه نیز خبر می‌رسد که ساکنان این شهرها در حرکتی خودجوش به برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی پرداخته‌اند.

به گزارش سانا، اهالی شهرک‌ «الرفید» و روستاهای تابع آن در استان القنیطره، اهالی استان حمص، شهرک «عری» استان السویداء، اهالی استان القامشلی و دانشجویان دانشگاه‌های دمشق و حلب تصمیم ترامپ را محکوم کردند.

هفته گذشته (۵ فروردین) «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. این اقدام ترامپ با محکومیت کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی مواجه شد.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها