ترامپ: جنگ افغانستان مضحک و تاسف‌بار است

ترامپ: جنگ افغانستان مضحک و تاسف‌بار است
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 19:05

رئیس جمهور آمریکا، جنگ فعلی افغانستان را مایه تاسف و مضحک نامید و اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در حال تلاش برای حل بحران در افغانستان هستند.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، جنگ فعلی افغانستان را مایه تاسف و مضحک نامید و اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در حال تلاش برای حل بحران در افغانستان هستند.

ترامپ در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در واشنگتن، گفت: من فکر می‌کنم که اخیرا در افغانستان شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده‌ایم. اما باید آن را «جنگ بی‌پایان» نامید. جنگی که 19 سال طول کشید. این تاسف‌بار و مسخره است.

به ‌نوشته بلومبرگ، وی افزود: اما آمریکا گام‌های زیادی در این مدت برداشته است. در افغانستان نکات مثبت زیادی وجود دارد و خواهید دید که چگونه همه‌چیز از بین می‌رود.

استولتنبرگ نیز در این دیدار که در آستانه هفتادسالگی تاسیس ناتو،صورت گرفت، بر حمایت ناتو از تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی مناسب در جهت پایان یافتن جنگ در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش فارس، این اظهارات ترامپ در حالی بیان می‌شود که جنگ آمریکا در طول 19 سال گذشته در افغانستان حاصلی جز ناامنی و افزایش بی ثباتی در این کشور نداشته و بعد از ناتوانایی در شکست طالبان این کشور به دنبال مذاکره با طالبان بوده و در نظر دارد بر شکست خود سرپوش بگذارد.

پربیننده ترین خبرها