واکنش چین به عدم حضور آمریکا در اجلاس راه ابریشم

واکنش چین به عدم حضور آمریکا در اجلاس راه ابریشم
جمعه 16 فروردين 1398 - 12:53

سخنگوی وزارت خارجه چین به عدم اعلام حضور آمریکا در اجلاس بین المللی راه ابریشم واکنش نشان داد و گفت: درهای این اجلاس به روی همه کشورها باز است و واشنگتن باید در این باره تصمیم خودش را بگیرد.

العالم ـ آسیا

گنگ شوانگ روز جمعه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن در واکنش به این سئوال که آمریکا چرا در این اجلاس شرکت نمی کند، افزود: این سوال را باید از طرف آمریکایی بپرسید.
وی افزود: نمایندگانی از 100 کشور دنیا از جمله رهبران 40 کشور از سراسر جهان تاکنون دعوت دوستانه چین برای حضور در این اجلاس را پذیرفته اند و اگر آمریکا تصمیم گرفته است حضور نیابد باید خودش هم به این موضوع جواب دهد.
این سخنگو گفت: راه ابریشم یک مسیر برای همکاری های اقتصادی و تجاری بین المللی و مسیری باز به روی دیگر کشورها است که به آن ملحق شوند.
وی افزود: در جریان اجرای این برنامه، دستاوردهای چشمگیری حاصل شده و همکاری های اقتصادی کشورهای مرتبط با این راه افزایش یافته است.
او گفت: که از زمان اجرای این طرح در سال 2013 میلادی به این طرف تاکنون 150 کشور و سازمان بین المللی توافقنامه های الحاق به آن را با چین امضا کرده اند.
گنگ شوانگ تصریح کرد: چین برای برگزاری دومین اجلاس بین المللی همکاری راه ابریشم، خود را آماده می کند و اطمینان دارد که این نشست بزرگ با موفقیت برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها