آتش سوزی گسترده، کره جنوبی را مجبور به اعلام وضعیت بحران ملی کرد/ 4 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شدند

 آتش سوزی گسترده، کره جنوبی را مجبور به اعلام وضعیت بحران ملی کرد/ 4 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شدند
شنبه 17 فروردين 1398 - 12:56

وقوع آتش‌سوزی وسیع در کشور کره جنوبی و آواره شدن هزاران شهروند این کشور، دولت سئول را مجبور به اعلام وضعیت بحران ملی کرد.

العالم ـ آسیا

به گزارش روز شنبه روزنامه استریت تایمز، در پی آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های کره جنوبی که از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد تاکنون یک نفر کشته و بیش از چهار هزار نفر مجبور به تخلیه منازل خویش شده‌اند.
باگذشت سه روز از این آتش‌سوزی و اعزام بیش از هزاران آتش‌نشان و سرباز برای مهار آتش، دولت سئول شب گذشته در این مشور وضعیت بحران ملی اعلام کرد.
این آتش‌سوزی از استان شرقی «گوانگون» آغاز و به شهرهای «سکوچو» و «گنگونگ» گسترش یافت و در مسیر خود، 525 هکتار زمین کشاورزی، 198 خانه، انبار و سایر ساختمان‌ها را سوزانده است.
حدود چهار هزار شهروند خانه‌های خود را تخلیه و در ورزشگاه‌ها و مدارس اسکان داده‌شده‌اند. همچنین 52 مدرسه نیز تعطیل‌ شده‌ است.
مقامات دولتی همچنین اعلام کرده‌اند که آتش در منطقه «سکوچو» مهارشده و حریق در منطقه «گنگونگ» نیز به میزان 50 درصد تحت کنترل نیروهای آتش‌نشان و ارتش درآمده است.
به گزارش ایرنا، سازمان آتش‌نشانی ملی کره جنوبی نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 827 کامیون آتش‌نشانی و 3 هزار و 251 آتش‌نشان از سراسر کشور در حال مهار آتش هستند.
همچنین، وزارت دفاع این کشور از اعزام 16 هزار و 500 سرباز، 32 بالگرد نظامی و 26 کامیون نظامی مخصوص مهار آتش به محل حادثه خبر داد و افزود: 6 هزار 800 وعده غذایی برای حادثه دیدگان تهیه‌شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها