خبرنگار العالم گزارش داد؛

از سرگیری تظاهرات در سودان

از سرگیری تظاهرات در سودان
شنبه 17 فروردين 1398 - 18:06

خبرنگار العالم در پایتخت سودان از برگزاری تظاهرات جدید در خارطوم با هدف درخواست برای کناره گیری عمر البشیر رئیس جمهوری این کشور از قدرت خبر داد.

العالم آفریقا

خبرنگار العالم در پایتخت سودان از برگزاری تظاهرات جدید در خارطوم با هدف درخواست برای کناره گیری عمر البشیر از قدرت خبر داد.

به گزارش خبرنگار العالم از سودان، تظاهرکنندگان خیابان ملک نمر تا بیمارستان خارطوم را بسته اند و پلیس سودان به سمت تظاهرکنندگان در خیابان النیل، گازهای اشک آور شلیک می کند.

گزارش ها همچنین از بازداشت ده ها تن از معترضان از سوی نیروهای پلیس سودان در مرکز پایتخت حکایت دارد.

خبرنگار العالم همچنین از شنیده شدن صدای شعارهایی در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان خبر داد و گفت که مردم در این شعارها، کناره گیری عمر البشیر از قدرت را خواستار شدند.

براساس این گزارش، این تظاهرات درحالی برگزار می شود که نیروهای امنیتی به طور گسترده در خیابان ها مستقر هستند، اما نیروهای ارتش سودان تا این لحظه بی طرف بوده اند.

تظاهرات برای كناره گیری عمر البشیر رئیس جمهوری سودان از 19 دسامبر گذشته شروع شده است.

با وجود اینکه سودان از 22 فوریه گذشته در وضعیت فوق العاده قرار دارد، اما این مساله موجب توقف راهپیمایی ها و تظاهرات اعتراض آمیز نشده است.

انتظار می رود که همزمان با سالروز قیام سال 1985 که به سرنگونی نظام جعفر النمیری منجر شد، امروز در شهرها و استان های دیگر سودان نیز تظاهرات اعتراض آمیز مردمی برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها