رییسی: عاملان تشدید سیل منتظر اعمال قانون باشند

رییسی: عاملان تشدید سیل منتظر اعمال قانون باشند
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 03:06

رییس قوه قضاییه گفت: بر اساس گزارشات دریافتی از نمایندگان و بازرسان در مناطق سیل زده به ویژه استان های گلستان و خوزستان علت اصلی سیل و تشدید خسارات لایروبی نکردن انهار بوده که در این ارتباط با عاملان آنها مطابق قانون رفتار خواهد شد.

العالم-ایران

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب پیش از ترک استان گلستان در فرودگاه گرگان اظهار داشت: در زمینه بروز سیل عوامل اصلی را شناسایی می کنیم و تا این لحظه اقداماتی هم انجام شده و بر اساس قانون با خاطیان برخورد قاطع، جدی و قانونی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در قانون مسوولیت هر بخشی به خوبی تعیین شده، بخش هایی مانند وزارت نیرو وظیفه رسوب زدایی از رودخانه ها را دارند و در قانون هم این وظیفه به صراحت آمده و چنانچه کم کاری صورت گرفته باشد، اعمال قانون خواهیم کرد.

وی افزود: از سازمان بازرسی و بخش های قضایی می خواهم که مساله اجرای دقیق قانون در سیل اخیر را بررسی کنند و نباید اجازه دهیم که قانون نادیده گرفته شود.

رییس قوه قضاییه با تقدیر از امداد و نجات و مشارکت همه دستگاهها و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به حادثه سیل، اضافه کرد: میزان بالای آب در برخی نقاط گلستان زندگی را مختل کرده، مردم از اقدامات انجام شده راضی هستند و البته دغدغه هم دارند و مصرانه می خواهند مشکلات برطرف شود.

گفتنی است رییس قوه قضاییه در اولین سفر استانی خود بعد از پذیرش مسوولیت جدید صبح یکشنبه به گلستان سفر و پس از سرکشی از مناطق سیل زده و شرکت در شورای قضایی استان با امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

شرکت در شورای اداری استان گلستان و دیدار با تنی چند از خانواده جان باختگان قایق امدادگران در گمیشان دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین رییسی در سفر به این خطه شمالی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها