حمله هوایی به مدرسه دخترانه در صنعا؛ جنایت جنگی دیگر از ائتلاف متجاوز سعودی

دوشنبه 19 فروردين 1398 - 12:30

شمار قربانیان حمله ی هوایی ائتلاف سعودی به محله ی سعوان و مدرسه ی دخترانه ی راعی – واقع در صنعاء - به بیش از صد شهید و زخمی افزایش یافت.

العالم _یمن

ائتلاف متجاوزان سعودی- اماراتی سال پنجم حمله به یمن را بی رحمانه با حمله به محله ی مسکونی سعوان و مدرسه ی دخترانه ی راعی – در این محله – آغازکرد و ده ها زن وکودک ودانش آموز را به خاک وخون کشید.

وزارت بهداشت یمن این حمله را یک جنایت جنگی تمام عیار ارزیابی کرد که همه ی پیمان نامه های بین المللی وحقوق بشری را زیر پا نهاده است.

یحیی بدر الدین الحوثی، وزیر آموزش و پرورش یمن، با بیان این که دشمن همه ی مردم یمن را هدف قرار داده است، گفت: نیروهای متجاوز محله ی سعوان را هدف قرار دادند که در آن مدارس دولتی و غیر دولتی وجود دارد.

طرف های سیاسی مختلف داخل یمن این جنایت را محکوم و اعلام کردند که سکوت جامعه بین المللی در قبال این دست جنایات و تامین مالی ونظامی کشورهای متجاوز توسط برخی کشورها چراغ سبزی برای {تداوم} این حملات است.

آن ها خواستار ایفای نقش سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی و حقوق بشری به دور از محاسبات منفعت جویانه و موضع گیری های بی طرفانه ی منفی ای شدند که به روشنی به نفع متجاوزان است.

یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، نیز در این خصوص گفت: این نخستین جنایت متجاوزان در حق دانش آموزان و شهروندان یمنی نیست. آن ها پس از آن که مشخص شد که قربانیان حملات، شهروندان عادی بوده اند از پذیرش مسئولیت این حمله شانه خالی کردند.

پربیننده ترین خبرها