حمله انتحاری به نیروهای گشت ائتلاف آمریکایی در سوریه

حمله انتحاری به نیروهای گشت ائتلاف آمریکایی در سوریه
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 20:07

حمله انتحاری به نیروهای گشت ائتلاف آمریکایی در استان حسکه سوریه سه زخمی برجای گذاشت.

العالم - سوریه

رسانه های سوری روز سه شنبه اعلام کردند که یک گشتی حامل نظامیان عضو ائتلاف موسوم به بین المللی ظهر امروز مورد حمله یک خودور بمب گذاری شده قرار گرفت.

این رسانه ها به نقل از مسئولان اداره خودگردانی کردی در شمال شرق سوریه افزودند: این حمله که با یک کامیون کوچک بمب گذاری شده در اطراف شهرک الشدادی در جنوب حسکه انجام و راننده آن کشته شد.

برخی رسانه ها از زخمی شدن سه نظامی خارجی در این حمله خبر دادند.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.

دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.

ساکنان شهرهای مختلف استان رقه بهمن ماه 97 با برگزاری تظاهرات اعتراضی، بر ضرورت مقاومت و مبارزه با اشغالگران آمریکایی و همه نظامیان خارجی که به صورت غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند تاکید کردند.

آنان تأکیدکردند که تا اخراج همه اشغالگران با همه شیوه های ممکن از کشور، از پای نخواهند نشست.

تظاهرکنندگان با آتش زدن پرچم های آمریکا و فرانسه، مخالفت خود را با اشغالگری اعلام و بر تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

ائتلاف موسوم به بین المللی و به سرکردگی آمریکا، به بهانه سرکوب گروه تروریستی تکفیری داعش جنایت های وحشتناکی را در حق ساکنان شهر رقه انجام دادند و بیش از 90 درصد این شهر را ویران کردند.

پربیننده ترین خبرها