تازه ترین اخبار از تحولات میدانی لیبی؛

تلفات سنگین نیروهای حفتر در درگیری‌های اطراف طرابلس

تلفات سنگین نیروهای حفتر در درگیری‌های اطراف طرابلس
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 14:29

درگیری بین نیروهای شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» با نیروهای دولت وفاق ملی برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد.

العالم _ لیبی

روز سه‌شنبه (دیروز) نیز درگیری‌هایی در محور فرودگاه بین‌المللی طرابلس و ورودی جنوبی این شهر رخ داد و نیروهای حفتر با استفاده از سلاح‌های سنگین اعم از موشک‌های گراد و موشک‌های ضد زره توانستند نیروهای دولت عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) را به عقب برانند.

شبکه الجزیره گزارش داد که نیروهای دولت وفاق ملی روز گذشته تا فاصله دو کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی طرابلس عقب‌نشینی کردند اما پس از رسیدن نیروها و تجهیزات جدید نظامی، اقدام به ضد حمله علیه نیروهای حفتر کرده و آنها را مجبور به عقب‌نشینی تا منطقه قصر بن غشیر در مجاورت فرودگاه کردند.

طبق این گزارش، در جریان درگیری‌های دیروز ۳۰ نفر از نیروهای حفتر کشته شده و ۳۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند که نیمی از این افراد از اهالی شهر بنغازی هستند و علاوه بر آن نُه نفر از نیروهای دولت وفاق ملی نیز در این درگیری‌ها کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

طی هفت روز گذشته از آغاز پیشروی‌های نیروهای حفتر به سمت طرابلس، ده‌ها نفر از نیروهای دو طرف کشته شده‌اند اما تعداد کشته‌ها و اسرای «ارتش ملی لیبی» بسیار بیشتر است.

سیطره نیروهای حفتر بر اردوگاه «اللواء الرابع»

مرکز اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به نیروهای «ارتش ملی لیبی» امروز چهارشنبه از سیطره این نیروها بر اردوگاه «اللواء الرابع» در منطقه العزیزیه واقع در جنوب غربی طرابلس خبر داد.

در بیانیه این مرکز آمده است که به دنبال نبردهای شدید روز سه‌شنبه (دیروز) در منطقه اطراف اردوگاه اللواء الرابع، این اردوگاه به تصرف نیروهای حفتر درآمده است.

در بیانیه مذکور همچنین اشاره شده است که تعدادی از خودروها و تجهیزات نظامی در این اردوگاه نیز به تصرف نیروهای حفتر درآمد.

شورای امنیت امروز تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل امروز چهارشنبه به منظور بررسی اوضاع لیبی در سایه حملات مستمر نیروهای حفتر، تشکیل جلسه می‌دهد.

برگزاری این جلسه در حالی است که اعضای این شورا درباره حملات نیروهای حفتر به طرابلس اختلاف نظر دارند و در همین ارتباط روسیه چند روز پیش مانع صدور بیانیه‌ای علیه حفتر شد و برخی طرف‌های لیبیایی حامی دولت وفاق ملی لیبی نیز فرانسه را به اعطای چراغ سبز برای حمله به طرابلس متهم می‌کنند.

روز سه‌شنبه (دیروز) «محمد الطاهر» وزیر خارجه دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در پیامی به رئیس شورای امنیت خواستار مداخله فوری برای توقف حمله به طرابلس شد.

پربیننده ترین خبرها