هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال؛

نقشه های امیر در نقش جهان نقش بر آب شد/ آب سرد پاتوسی بر پیکر سپاهان در ثانیه آخر

نقشه های امیر در نقش جهان نقش بر آب شد/ آب سرد پاتوسی بر پیکر سپاهان در ثانیه آخر
جمعه 23 فروردين 1398 - 21:03

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال موفق شد با گل دقایق پایانی «آیاندا پاتوسی» سپاهان را در نقش جهان شکست دهد و سه امتیاز شیرین به این بازی را به حساب خود واریز کند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

دیدار تیم های سپاهان و استقلال از ساعت 17:45 در ورزشگاه نقش جهان و در حضور بیش از 50 هزار تماشاگر آغاز شد که در نهایت استقلال در ثانیه های پایانی این بازی توسط پاتوسی نقشه های امیر قلعه نویی را در ورزشگاه نقش جهان نقش بر آب کرد.

در حالی که همه چیز از نتیجه مساوی این بازی و تقسیم امتیازات میان دو تیم حکایت داشت، پاتوسی در دقیقه 7+90 با حرکتی دیدنی با ضربه پای چپ خود قفل دروازه شاگردان قلعه نوعی را باز کرد و شاگردان شفر با نتیجه یک بر صفر بازی را بردند.

استقلال با این پیروزی 47 امتیازی شد و جای سپاهان را در رده سوم جدول گرفت. به دنبال این پیروزی، آبی پوشان به خاطر تفاضل گل بهتر جای شاگردان قلعه‌نویی را در جدول گرفتند. سپاهان با این شکست یک پله سقوط کرد و به رده چهارم جدول سقوط کرد.

داور:محمدحسین زاهدی فرد

کمک ها: سعید علی نژادیان و علیرضا ایلدروم

اخطار:خالد شفیعی و مهرداد محمدی از سپاهان

اخراج:

گل: پاتوسی (90+ 7)

ترکیب سپاهان:پیام نیازمند،محمد ایرانپوریان، عزت الله پورقاز، خالدشفیعی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محسن مسلمان( 46- علی قربانی)، ولادیمیرکومان، مهرداد محمدی( 56- جلال علی محمدی)، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب استقلال:سیدحسین حسینی، خسرو حیدری( 58 - آرمین سهرابیان)، محمد دانشگر، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، امید نورافکن، داریوش شجاعیان، پاتوسی، فرشید اسماعیلی(73- مرتضی تبریزی) و ایسما(62- منشا)

سرمربی: وینفرد شفر

در نیمه نخست این بازی، استقلالی ها در دقیقه 6 اولین خطر را روی دروازه سپاهان ایجاد کردند که واکنش «پیام نیازمند» دروازه بان سپاهان مانع از گلزنی استقلالی ها شد.
در دقیقه 18 سانتر ایرانپوریان با اختلافی ناچیز از روی سر کی‌روش استنلی عبور کرد تا 2 تیم در موقعیتهای گل برابر شوند اما سپاهانی ها دست بردار نبودند و در دقیقه 20 بار دیگر توسط استنلی دروازه استقلال را تهدید کردند.
در ادامه کار، سپاهانی ها که نبض بازی را در دست گرفته بودند با شوت سرکش ولادیمیر کومان، بازیکن مجارستانی خود می توانستند از حریف پیش بیفتند که واکنش استثنایی حسینی، زردپوشان را از گلزنی ناکام گذاشت.
ضربه کومان در دقیقه 28 با شوت محکم پاتوسی که از کنار دروازه نیازمند با اختلاف ناچیز عبور کرد، پاسخ داده شد.
با این حال، شاگردان قلعه نوعی به رغم اینکه در دقایق پایانی بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند با دفاع منسجم و هوشمندانه استقلال راهی به گل نبردند تا دو تیم در نهایت 48 دقیقه تلاش (با احتساب زمان های تلف شده) با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.
خالد شفیعی در این نیمه، نخستین اخطاریِ میدان لقب گرفت.
سپاهانی نیمه دوم را با یک تغییر و جایگزین کردن علی قربانی به جای محسن مسلمان آغاز کردند و به رغم تعویض مهرداد محمدی و فرستادن جلال علی محمدی به زمین بازی، موفق نشدند موقعیت گلزنی روی دروازه استقلال ایجاد کنند.
با این حال، در دقیقه 59 ضربه قربانی بازیکن اسبق استقلال در تلاش برای به ثمر رساندن گلی مشابه آنچه فصل قبل مقابل تیم کنونی اش به ثمر رسانده بود، فضای بالای دروازه حسینی را شکافت.
آبی ها در دقیقه 61 ایسما را از زمین بازی خارج کرده و گادوین منشا را به زمین فرستادند و او نیز در دقیقه 73 با ضربه ای کات دار دروازه سپاهان را تهدید کرد و واکنش استثنایی نیازمند مانع گلزنی وی شد.
زردپوشان 6 دقیقه بعد با ضربه سر شهباز زاده در آستانه گلزنی قرار داشتند که البته این توپ نیز با اختلافی اندک راهی اوت شد.
در دقیقه 85 ضربه تبریزی روانه کرنر شد و در ادامه نیز ارسال پاتوسی با ضربه کریمی وارد دروازه شد که زاهدی فر با اعلام خطا گل را مردود اعلام کرد.
دقایق پایانی بازی آبستن موقعیت های خطرناک به مراتب بیشتری بود در دقیقه 87 در نبرد شفیعی و حسینی، گلر استقلال موفق بود تا بازی همچنان مساوی باقی بماند.
در دقیقه 94 ضربه سر تماشایی تبریزی با واکنش فوق العاده نیازمند راهی به دروازه نبرد.
در نهایت اما پاتوسی روی یک حرکت انفرادی موفق شد در دقیقه 7+90 بازی گل پیروزی بخش آبی ها را به ثمر برساند تا سه امتیاز شیرین در نقش جهان برای شاگردان شفر رقم بخورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها