پروازهای مصر به سودان از سر گرفته شد

پروازهای مصر به سودان از سر گرفته شد
شنبه 24 فروردين 1398 - 18:03

پروازهای مصر به سودان پس از توقف چند روزه به دلیل حوادث و ناآرامی‌های این کشور، از سر گرفته شد.

العالم - آفریقا

سازمان هواپیمایی مصر از آغاز مجدد پروازهای این کشور به سودان به دنبال توقف چند روزه، خبر داد.

برخی منابع آگاه در فرودگاه قاهره گفتند پرواز قاهره به خارطوم صبح امروز شنبه از سر گرفته شد.

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، پروازهای قاهره به خارطوم از پنجشنبه گذشته به دنبال ناآرامی‌های سودان و برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور آن، متوقف شده بود.

بر اساس این گزارش، نخستین پرواز شرکت هواپیمایی «مصر للطیران» با شماره ۸۵۷ به مقصد خارطوم با ۱۴۰ مسافر صبح امروز شنبه انجام شد.

بعد از ظهر پنج‌شنبه 22 فروردین ماه، وزیر دفاع سودان در بیانیه‌ای با اعلام برکناری «عمر البشیر» از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال خبر داد و «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان ساعاتی پس از اعلام عزل عمر البشیر و تشکیل شورای نظامی انتقالی، به عنوان رئیس این شورا سوگند یاد کرد، اما پس از قرائت بیانیه بن عوف بسیاری احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کردند که شورای نظامی را غیر قانونی و اقدام ارتش را کودتا می‌دانند و خواهان یک حکومت غیر نظامی هستند. همچنین هزاران نفر در مقابل مقر فرماندهی ارتش تجمع کرده و شعار دادند.

در نهایت عوض بن عوف وزیر دفاع سودان بامداد شنبه در بیانیه‌ای با اعلام استعفای خود، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی منصوب و ژنرال «کمال عبدالمعروف» را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان بوده است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را که از سال ۱۹۸۹رئیس جمهوری سودان است، باعث این اوضاع خوانده و طی این مدت خواهان برکناری او از قدرت بودند.

پربیننده ترین خبرها