دولت وفاق لیبی نیروهای حفتر را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد

دولت وفاق لیبی نیروهای حفتر را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد
يکشنبه 25 فروردين 1398 - 01:56

سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی با متهم کردن نیروهای ژنرال حفتر به ارتکاب جنایات جنگی گفت: دولت اقدامات قانونی را در سطح داخلی و بین المللی در قبال جنایات جنگی که نیروهای حفتر در حمله اخیر به طرابلس مرتکب شده اند، اتخاد خواهد کرد.

العالم-لیبی

«مهند یونس» افزود: دولت از آتش بس استقبال می کند، اما خواستار خروج نیروهای حفتر از طرابلس است.

وی افزود: متاسفانه نیروهای متجاوز، جنایات جنگی زیادی از جمله بمباران غیرنظامیان و حمله مستقیم به خودروهای امدادی و اکیپ های پزشکی مرتکب شده اند. آنها همچنین مدارس و فرودگاه های بین المللی را بمباران کرده اند.

'خلیفه حفتر' ژنرال پیشین ارتش لیبی هفته گذشته در یک فایل صوتی به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس پایتخت لیبی را صادر کرد و از ساکنان این شهر خواست در برابر نیروهای نظامی او مقاومت نکنند.

در روزهای اخیر درگیری میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در 30 کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسیده است.

با تشدید درگیری و تبادل آتش میان طرف های درگیر در لیبی، سازمان ملل برای بررسی این موضوع جلسه اضطراری تشکیل داد.

پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی در سال 2011، این کشور به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس، غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها