فرمانده آمریکایی ناتو در اروپا، گفت‌وگو میان مسکو و واشنگتن را حیاتی خواند

فرمانده آمریکایی ناتو در اروپا، گفت‌وگو میان مسکو و واشنگتن را حیاتی خواند
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 11:25

فرمانده آمریکایی ناتو در اروپا با ابراز نگرانی از عقب‌گرد روسیه و آمریکا به دوران جنگ سرد، اعلام کرد این دو کشور باید از طریق مراودات، یک‌دیگر را بیش از پیش درک کنند.

العالم - آمریکا

«کرتیس سکاپاروتی»، فرمانده آمریکایی ارشد نیروهای «ناتو» در اروپا از کشور خود خواست برای جلوگیری از درگیری احتمالی ناخواسته با روسیه، با مسکو وارد مذاکره شود.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، اسپاروتی روز یک‌شنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به گفت‌وگوهایش با همتایان روس در دوران جنگ‌سرد گفت: «در خلال جنگ سرد، پیام‌های یک‌دیگر را درک کردیم. ما گفت‌وگو کردیم». او گفت: «نگرانم که امروزه به همان شکل آن‌ها را نشناسیم».

اسپاروتی تأکید کرد: «شخصاً فکر می‌کنم مراودات، بخش مهمی از بازدارندگی است». وی افزود: «بنابراین گمان می‌کنم باید مراودات بیشتری با روسیه داشته باشیم. این امر به ما اطمینان می‌دهد که یکدیگر را درک می‌کنیم و علت آن‌چه انجام می‌دهیم چیست».

«جیمز استاوریدیس» فرمانده نیروی دریایی سابق ارتش آمریکا و فرمانده ارشد نیروهای ناتو در اروپا بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در این‌باره گفت: «ما در خطر عقب‌گرد به جنگ سرد هستیم که به‌ نفع هیچ‌کس نیست». او گفت: «بدون تماس دوجانبه در سطح سیاسی میان تشکیلات دفاعی، خطر یک جنگ سرد واقعی پایدار افزایش می‌یابد».

آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد از معاهده منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) خارج می‌شود. زمان تنظیم و امضای این معاهده بین آمریکا و روسیه به دوران جنگ سرد بازمی‌گردد. روسیه نیز در پاسخ به این حرکت خروج خود از این معاهده را اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها