دومین دیدار منطقه‌ای فرمانده سنتکام بعد از ورود به لیست تروریستی ایران

دومین دیدار منطقه‌ای فرمانده سنتکام بعد از ورود به لیست تروریستی ایران
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 12:18

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سِنتکام) در دومین دیدار با یکی از سران منطقه پس از تروریستی اعلام شدن سنتکام در ایران، به دوحه رفت و با امیر قطر دیدار کرد.

العالم - ایران

ژنرال «کنت مکنزی» روز یکشنبه (دیروز) با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دوحه دیدار و درباره روابط استراتژیک دفاعی و نظامی آمریکا و قطر گفت‌وگو کرد.

این دومین دیدار مکنزی با سران یکی از کشورهای عربی منطقه پس از درج نام نیروهای او در لیست تروریستی ایران است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این دیدار روابط دوحه و واشنگتن به خصوص در زمینه‌های دفاعی و نظامی و راهکارهای توسعه آن و نیز تحولات منطقه بررسی شد. ژنرال مکنزی، ایفای نقش قطر در خصوص پایگاه هوایی «العُدید» آمریکا و تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم را ستود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد. پس از آنکه آمریکا در 19 فروردین، سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داد، متقابلا ایران نیز نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) را تروریستی اعلام کرد.

دوحه و واشنگتن، ژانویه گذشته در خصوص توسعه حضور آمریکا در پایگاه العدید به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه، یادداشت تفاهمی امضا کرده بودند. هم اکنون نزدیک به سیزده هزار نظامی آمریکایی که اکثر آنها از نیروی هوایی هستند و ایران آنها را تروریستی اعلام کرده است، در این پایگاه حضور دارند.

هفته پیش نیز ژنرال مکنزی فرمانده گروه تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» در بغداد با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها