ظریف وارد دمشق شد+ تصاویر

ظریف وارد دمشق شد+ تصاویر
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 10:55

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح سه شنبه برای گفت و گو با مقام های سوری درباره راه های توسعه روابط دو جانبه، مسایل منطقه ای و جهانی وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ظریف هنگام ورود به فرودگاه بین المللی دمشق از سوی فیصل مقداد جانشین وزیر خارجه و مهاجران سوریه، جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و مسوولان و روسای ارگان های ایرانی مستقر در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی را در سفر یک روزه به سوریه علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه، حمیدرضا دهقانی دستیار وزیر و مدیر کل خاورمیانه و شمال افریقای وزارت خارجه و جمعی از مقام های این وزارتخانه همراهی می کنند.

ظریف در جریان سفر به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری، عماد خمیس نخست وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه و امور مهاجران سوریه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سفر امروز ظریف به دمشق، در ادامه مشورت ها و رایزنی های مستمر و منظم بین مقامات کشورمان و مقامات سوریه و ترکیه صورت گرفته است. وزیر خارجه در سفر دو روزه خود پس از سوریه به ترکیه خواهد رفت.

ظریف علاوه بر رایزنی و گفتگو با مقامات عالی رتبه این کشورها مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه، از جمله تفاهمات روسای جمهور دو کشور را پیگیری خواهد کرد. هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه ای، از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه است.

پربیننده ترین خبرها