دور اول مذاکرات ظریف و چاووش اوغلو در آنکارا برگزار شد

دور اول مذاکرات ظریف و چاووش اوغلو در آنکارا برگزار شد
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 12:42

دور اول مذاکرات محمدجواد ظریف و چاووش اوغلو وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد.

العالم _ ایران / سیاسی

دور اول مذاکرات محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امروز (چهارشنبه) به صورت خصوصی در آنکارا برگزار شد.

ظریف دیشب در دومین مقصد سفرش به منطقه وارد آنکارا شد.

وی دیروز نیز در دمشق با مقامات سوری درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ و اوضاع سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران که در رأس هیأتی و به منظور انجام رایزنی‌های مستمر با مقامات سوریه و ترکیه به این سفر رفته است، امروز قرار است علاوه بر همتای ترکیه‌ای خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورودش به آنکارا در جمع خبرنگاران به تشریح توافقات حاصله در سفرش به دمشق و اهداف سفرش به آنکارا پرداخت و گفت که در این سفر درباره مناسبات دو‌جانبه، تحولات سوریه و شمال آفریقا گفت‌وگو خواهد کرد و افزود: علاقه‌مندیم مشکلات سوریه از طریق گفت‌وگو بخصوص بین کشورهای منطقه حل شود.

«محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دیروز درباره سفر ظریف به آنکارا در صفحه توئیترش نوشت: «دکتر ظریف در این سفر در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تحکیم آن، شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی با مقام‌های کشور دوست، ترکیه مذاکره و رایزنی خواهد داشت. دو کشور مهم اسلامی برای تحکیم پیوندهای دوستی اراده جدی دارند.»

سفر به ترکیه دومین سفر ظریف طی ماه جاری (فروردین ماه) است. او اول فروردین ماه در سفری دو روزه برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسلام ستیزی و پس از اقدام تروریستی نیوزیلند راهی استانبول شد و دوم فروردین ماه در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان و «نزار خیرالله» معاون وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها