روحانی: ارتش 40 سال در کنار ولایت و مردم بوده است/ همه مردم کنار سپاه بودند و خواهند بود

روحانی: ارتش 40 سال در کنار ولایت و مردم بوده است/ همه مردم کنار سپاه بودند و خواهند بود
پنج‌شنبه 29 فروردين 1398 - 09:05

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی، حتی از روزهای قبل از پیروزی انقلاب و 22 بهمن 57 داشته است، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته همواره در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

العالم - ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتش با تبریک سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه ملت ایران، نیروهای مسلح و فرماندهی معظم کل قوا، به ایستادگی و فداکاری ارتش در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت جائز زمان فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن 57 به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار به ایران بست، هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد که با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌دارد و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام راحل استقبال می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: همچنین پرسنل نیروی هوایی ارتش بود که زمانی که امام بزرگوار به ایران بازگشتند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند به صراحت به پشتوانه انقلاب و امام ،در کنار مردم ایستادگی کرده و نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب ایفا نمودند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از آغاز پیروزی انقلاب و نهضت اسلامی همواره ارتش مورد توجه ویژه امام بزرگوار قرار داشت، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های 42 و 43 اگر به سخنرانی‌های امام راحل مراجعه شود، ملاحظه خواهیم کرد که امام(ره) برای عزت نیروهای مسلح کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می‌داند.

روحانی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تعیین مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین، دومین مناسبتی که به دستور امام تعیین گردید روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فروردین 1358 بود و امروز 40 سال از آن روز می‌گذرد و ارتش در طول این مدت، در کنار استقلال و پاسداری از تمامیت ارضی کشور قرار داشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز هم در حادثه سیل در بسیاری از استان‌های کشورمان و جایی که مردم نیاز به کمک دارند در کنار مردم و با مردم است و مثل افراد عادی جامعه بدون اینکه شأنیت و مقام خاصی برای خود در نظر بگیرند، برای امداد، نجات، اسکان و کمک به مردم و بازگشایی راه‌ها و مدیریت امور سیلاب از همه امکان و توان خود استفاده کرده است.

روحانی گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مسلح در کنار مردم از کشور، استقلال و عزت ملت ایران به خوبی دفاع کردند و امروز هم روز ظهور و تبلور هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است و پیوند برادری و اتحاد بین مردم و نیروهای مسلح در کشورمان مثال‌زدنی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح جزو ملت ایران بوده و همه قدرت خود را از آن حمایت از ملت می‌دانند، گفت: ملت ایران هم استقلال خود را در کنار حضور نیروهای مسلح می‌داند.

روحانی در ادامه با قدردانی از فداکاری و ایستادگی نیروهای مسلح اظهارداشت: زمانی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند همه مردم و نخبگان در کنار نیروهای مسلح قرار دارند.

رئیس جمهور در ادامه به اقدام زشت دولت فریبکار آمریکا علیه نیروهای فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این اقدام زشت همگان دیدند که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و همواره در کنار سپاه خواهند بود همانطور که سپاه نیز همواره کنار مردم بوده و همیشه کنار مردم خواهد بود.

روحانی خاطر نشان کرد: اینکه دشمنان فکر می‌کنند سپاه پاسداران صرفاً بخشی از نیروهای مسلح ایران است، اشتباه می‌کنند. سپاه در سراسر کشور در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود و از آن خود می‌دانند.

رئیس جمهور تأکید کرد: توهین به سپاه پاسداران توهین به نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران است.

خبر تکمیل می شود...

پربیننده ترین خبرها