آغاز جلسات محاکمه عاملان جنایت ترور الصماد

آغاز جلسات محاکمه عاملان جنایت ترور الصماد
پنج‌شنبه 29 فروردين 1398 - 16:53

دادگاهی در یمن از محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به همراه 61 نفر دیگر در ارتباط با جنایت ترور رئیس شورای سیاسی یمن در سال 2018 خبر داد.

العالمیمن

خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" گزارش داد دادگاه کیفری یمن (امنیت کشور) در استان الحدیده در غرب یمن، دیروز (چهارشنبه) اولین جلسه محاکمه افراد متهم به دست داشتن در جنایت ترور صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن و همراهان وی را آغاز کرد.

الصماد آوریل 2018 ، در حمله جنگنده های متجاوز در استان الحدیده در ساحل دریای سرخ ترور شد.

در جلسه ای که به ریاست قاضی «امین علی احمد زباره» رئیس دادگاه یمن برگزار شد، کیفرخواست 62 متهم از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرائت شد.

طبق این کیفرخواست، متهمان که ده نفر از آنان به طور موقت در بازداشت هستند و 52 نفر از آنان متهم خارجی و یمنی هستند که از دست عدالت فرار کرده اند، در توافقی جنائی شرکت کرده اند و به خودروی حامل صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در شهر الحدیده حمله کرده اند که این حمله به کشته شدن وی و همراهانش منجر شد.

دادگاه در پایان اولین جلسه خود، تصمیم به بررسی این موضوع و پرونده متهمان بازداشت موقت کرد و نیز تصمیم گرفت که بررسی پرونده های متهمان فراری از جمله 47 متهم خارجی و 5 یمنی را به تعویق بیاندازد.

پربیننده ترین خبرها