بازداشت چند نفر از اعضای حزب حاکم سابق سودان

بازداشت چند نفر از اعضای حزب حاکم سابق سودان
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 02:17

ساعاتی بعد از انتشار خبر متهم شدن رئیس‌جمهور سابق سودان به پولشویی، منابع خبری بامداد یکشنبه از بازداشت چندین نفر از اعضای حزب حاکم سابق این کشور خبر دادند.

العالم-سودان

منابع خبری بامداد یکشنبه از بازداشت چندین نفر از اعضای ارشد حزب حاکم سابق سودان خبر داده‌اند.

ساعاتی قبل‌تر، منابع قضایی گفته بودند دادستانی کل سودان در حال تحقیق درباره متهم شدن «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور سابق این کشور به پولشویی است.

گزارش‌ها حاکی است دادستانی کل سودان در حال تحقیق درباره اتهامات البشیر در دو پرونده پولشویی و اکتساب ثروت از راه‌های غیرقانونی است.

وزیر دفاع سودان پنجشنبه ۲۲ فروردین در بیانیه‌ای «عمر البشیر» را از سمت رئیس‌جمهوری سودان برکنار کرده و از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال خبر داد.

«عوض بن عوف»، وزیر دفاع سودان ساعاتی پس از اعلام عزل عمر البشیر به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سوگند یاد کرد، اما ادامه اعتراضات باعث شد در نهایت عوض بن عوف استعفای خود را اعلام و ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌ عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی منصوب کند.

تظاهرات‌ها در سودان از ۱۹ دسامبر سال گذشته میلادی، در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی آغاز شد. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را که از سال ۱۹۸۹ رئیس جمهوری سودان است را عامل این اوضاع می‌دانستند.

پربیننده ترین خبرها