واکنش مکزیک به خشونت شبه نظامیان آمریکا علیه پناهجویان

واکنش مکزیک به خشونت شبه نظامیان آمریکا علیه پناهجویان
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 10:43

خبرگزاری رویترز نوشت، دولت مکزیک روز یکشنبه مراتب نگرانی عمیق خود را در مورد خشونت اعمال شده از سوی گروه های شبه نظامی آمریکا در محدوده مرز مشترک دو کشور علیه مهاجران و پناهجویان ابراز داشته و این اقدام را نقض حقوق بشر خوانده است.

العالم ـ آمریکا

در گزارش رویترز آمده است ، وزیر امور خارجه مکزیک طی بیانیه ای با اشاره به گروه های شبه نظامی در نیومکزیکو اعلام کرد: این نوع اقدامات می تواند نقض حقوق بشر باشد برای مهاجران یا افرادی که خواهان مهاجرت و پناهندگی در ایالات متحده هستند.
روز پنجشنبه گذشته نشر ویدئویی از اعضای یک گروه شبه نظامی دست راستی آمریکا که 'United Constitutional Patriots' نام دارد، با واکنش هایی اجتماعی و سیاسی مواجه شد.
در این ویدئو اعضای این گروه شبه نظامی مسلح با لباس های نظامی، گروهی از پناهجویانی که قصد ورود به آمریکا را داشتند، روی زمین نشانده و اسلحه های خود را به سمت آنها نشانه گرفته بودند و منتظر رسیدن نیروهای گشت مرزی آمریکا بودند.
این گروه های کوچک داوطلب می گویند که هدف آنها کمک به گشت های مرزی برای مقابله با افزایش مهاجران غیر قانونی در مرزهای جنوبی کشورشان است.
دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قوانین گوناگونی را برای تحمیل فشار به مکزیک برای توقف پناهجویانی که به صورت غیر قانونی قصد عبور از مرزها و حرکت به سمت آمریکا را دارند وضع کرده است.
به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه 18 آوریل 'اتحادیه آزادی های مدنی' و سناتورهای دموکرات نیومکزیکو این گروه را یک 'سازمان فاشیستی' خواندند که قانون را نقض می‌کنند و خواهان تحقیق درباره این گروه ها شدند.
آنها همچنین تهدید کودکان و خانواده های بی گناه که از خشونت می گریزند را غیر قابل قبول خواندند.
«میشل لوین گریشام» فرماندار نیومکزیکو نیز می گوید این گروه ها هیچ حقی برای متوقف کردن ورود افراد به خاک آمریکا ندارند و پناهجویان نباید تهدید شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها