جنایت قرن در عربستان

جنایت قرن در عربستان
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 14:01

نماینده سابق پارلمان لبنان اقدام مسئولان سعودی در اعدام 37 شهروند این کشور را "جنایت قرن" توصیف کرد.

العالم - عربستان

نزیه منصور در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عربستان 37 نفر را براساس اتهامات غیرموثق و محاکمه های غیرعلنی و ندادن فرصت دفاع به آنها اعدام کرد. این روند مغایر با همه منشورهای سازمان ملل و اصول حقوق بشر است.

وی با اشاره به اینکه "جنایت قرن" در عربستان اتفاق افتاد، افزود: یکی از اعدام شدگان روحانی و استاد زبان دانشگاه جده بود. اعدام چنین افرادی تروریسم سازمان یافته یک کشور عضو سازمان ملل به شمار می رود و سازمان های بین المللی باید عربستان را به خاطر این جنایت بازخواست کنند.

این استاد حقوق از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت رژیم سعودی و برخورد دوگانه بین المللی با مسائل انتقاد کرد و گفت: اگر این جنایت در کشور دیگری روی می داد، همه کشورها آن را محکوم می کردند. برای مثال یک آتش سوزی در کلیسای نوتردام روی داد و همه کشورها و سازمان های جهانی به آن واکنش نشان دادند.

وی افزود: ما با یک جنایت تروریستی روبرو هستیم که یک رژیم تروریستی خانوادگی آن را مرتکب شده است. این رژیم هیچ چیزی از حقوق بشر نمی داند.

این استاد حقوق تصریح کرد: برخی از اعدام شدگان زیر سن قانونی و اکثریت آنها از یک طائفه و مذهب هستند و این امر ثابت می کند که یک جنایت نژادپرستانه روی داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها