روسیه تحویل سامانه اس400 به ترکیه را از تیرماه آغاز می‌کند

روسیه تحویل سامانه اس400 به ترکیه را از تیرماه آغاز می‌کند
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 21:21

یک مقام روس اعلام کرد که روند تحویل سامانه دفاع موشکی اس 400 از ماه جولای آغاز خواهد شد.

العالم - اروپا

روسیه روند تحویل سامانه دفاع موشکی به ترکیه را از تیرماه آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، «الکساندر میخاییف» مدیر شرکت دولتی روسوبورون اکسپورت گفت: «بررسی و توافق درباره این قرارداد کامل شده و روند تحویل این سامانه از ماه جولای آغاز خواهد شد.»

تنش‌ها میان واشنگتن و آنکارا طی هفته‌های اخیر به دلیل تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه افزایش یافته و آنکارا امیدوار است به دلیل اصرار برای خرید این سامانه از روسیه تحت تحریم‌های آمریکا قرار نگیرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و شماری از مقامات آمریکا درباره خرید این سامانه به ترکیه هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند مجازات‌هایی را به دنبال داشته باشد. ترکیه معتقد است که به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو هیچ تهدیدی برای آمریکا نخواهد بود و واشنگتن نباید ترکیه را تحریم کند.

آمریکا معتقد است که چنین اقدامی در چارچوب ساختار دفاعی غرب همخوانی ندارد و تهدید برای جنگنده‌های F-۳۵ خواهد بود. ترکیه قصد دارد این نوع از جنگنده را از آمریکا خریداری کند.

هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو این است که رهگیری جت‌های اف-۳۵ در رادارهای سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه را کاهش دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها