آخرین درخواست جوانی که توسط عربستان اعدام شد + فیلم

جمعه 6 ارديبهشت 1398 - 08:21

وزارت کشور عربستان سعودی به تازگی با صدور بیانیه‌ای از اعدام ۳۷ نفر در این کشور خبر داده است. این وزارتخانه مدعی شده که افراد اعدام شده به دلیل دست داشتن در پرونده‌های تروریستی محکوم شده بودند.

اما واقعیت آن است که افراد اعدام شده نه تروریست که شیعیان بی دفاع و بی گناهی بودند که از ده‌ها و صدها سال پیش تاکنون زیر یوغ جرم و جنایت‌های رژیم سعودی قرار گرفته‌اند. این اولین بار نیست که رژیم سعودی مرتکب چنین جنایت‌های هولناکی علیه شیعیان مرتکب می‌شود و پر واضح است که آخرینِ این جنایت‌ها نیز نخواهد بود.

تمامی افراد اعدام شده از زندانیان اندیشه و اغلب آنها از شیعیان «القطیف» و «الاحساء» بودند. علما و روحانیون، تَنی چند از افراد اعدام شده توسط رژیم سعودی را تشکیل می‌دادند. «الشیخ محمد عبدالغنی محمد عطیه» ازجمله این روحانیون و علما شیعی محسوب می‌شود که اخیراً توسط رژیم آل سعود به اتهام واهی تروریسم! اعدام شده است. ارتکاب این جنایت هولناک فریاد نهادهای حقوق بشری بین المللی را نیز بلند کرد.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین الملل اقدام سعودی‌ها در اعدام شیعیان را به باد انتقاد گرفت. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مقامات سعودی از اعدام به عنوان وسیله‌ای سیاسی علیه مخالفان شیعه در این کشور استفاده می‌کنند.

در فیلم بالای این خبر آخرین درخواست یکی از اعدامی های عربستان را مشاهده می کنید.

پربیننده ترین خبرها