حمله راکتی به پایگاه هوایی روسیه در سوریه

حمله راکتی به پایگاه هوایی روسیه در سوریه
جمعه 6 ارديبهشت 1398 - 13:58

یک گروهک تروریستی مدعی شد که پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه را با راکت هدف قرار داده است.

العالم- سوریه

گروههای تروریستی در استان ادلب در بیانیه‌ای مدعی شدند که پایگاه هوایی روسیه در «حمیمیم» را با راکت هدف قرار داده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، اتاق عملیاتی گروهک «وحرض المؤمنین» مدعی شده که امروز (جمعه) با راکت «گراد» پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم در غرب سوریه را هدف قرار داده است. هنوز مقامات روسی یا سوری واکنشی در تأیید یا رد این خبر نداشته‌اند.

گروهک «وحرض المؤمنین» که در اکتبر 1018 از پیوند میان چند گروهک دیگر تشکیل شد از جمله گروهک‌هایی است که در سپتامبر 2018 توافق «سوچی» میان ایران، روسیه و ترکیه را جهت ایجاد منطقه کاهش تنش را نپذیرفت.

این گروهک همچنین ادعا کرده که پایگاه نیروهای ارتش سوریه در منطقه «سهل الغاب» در استان حماه را نیز هدف قرار داده و در پی آن بیش از ده تن از نیروهای ارتش سوریه کشته شده‌اند.

انجام این حملات در حالی است که در روزهای گذشته منطقه ادلب، غرب حلب و شمال حماه شاهد درگیری‌ها و حملات جنگنده‌های روسی و سوریه بود. یک کارشناس نظامی سوریه نیز روز چهارشنبه از آغاز عملیات آزادسازی ادلب پس از نشست آتی آستانه (نورسلطان) خبر داد.

ارتش سوریه در هفته گذشته بارها حملات توپخانه‌ای و موشکی به مواضع النصره در «جرجناز، خان شیخون، تحتایا و أبو حبة» انجام داد و جنگنده‌های روس نیز مواضع این گروه را در اطراف شهر ادلب بمباران کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها