اسماعیل هنیه:

تحت هیچ شرایطی اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم/ عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر متوقف شود/ تشریح جزئیات معامله قرن

تحت هیچ شرایطی اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم/ عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر متوقف شود/ تشریح جزئیات معامله قرن
شنبه 7 ارديبهشت 1398 - 16:59

رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که "معامله قرن" ساخته و پرداخته نتانیاهو است.

العالم . فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در همایشی مشورتی با عنوان "در رویارویی با معامله قرن متحد هستیم" که در غزه در حال برگزاری است، اظهار داشت: هدف اینک حذف مساله فلسطین از طریق آنچه که موسوم به معامله قرن است. ما به توافق بر سر یک دیدگاه راهبردی برای مقابله با مرحله فعلی فراروی مساله فلسطین نیاز داریم.

وی افزود: مقاومت مردم ما در قدس طرح بستن باب الرحمه را به شکست کشانید. شعار امروز ما این است: "ما برای مقابله با معامله قرن به منظور شکست آن متحد هستیم". می خواهیم صفحه جدیدی برای مقابله با این مرحله خطرناک بگشاییم. تلاش برای محاصره گروههای مقاومت و فرهنگ مقاومت از تحولات اسفناک فعلی است. مخالفت خود با حاکمیت صهیونیسم بر هر بخشی از قدس را اعلام می کنیم. برادران ما نباید پلی برای دشمن باشند.

رییس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: از هر موضع عربی در مخالفت با سلطه جویی امریکایی ها ابراز خرسندی می کنیم. تحت هیچ شرایطی "اسراییل" را به رسمیت نمی شناسیم. جنبش حماس برای حمایت از "موضع ملی فلسطینی قوی و منسجم" در مخالفت با معامله قرن تمام تلاش و امکانات خود را بکار میگیرد.

هنیه تاکید کرد: معامله قرن در مقابل مقاومت و ایستادگی فلسطینی شکست خواهد خورد. بازگرداندن وحدت ملی فلسطینی یکی از اصول راهبردی ماست. این مرحله نیازمند یک دولت کاملا سیاسی است . وظیفه دولت دعوت به انتخابات و یکپارچه کردن نهادهای فلسطینی است. باید عادیسازی روابط با رژیم اشغالگر متوقف شود. می بایست سازمان آزادیبخش فلسطینی ساماندهی و همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر در تمام اشکال آن متوقف شود.

وی افزود: طرح معامله قرن بر آمده از ناکجا آباد نیست بلکه تدبیری از جانب بنیامین نتانیاهو است.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ درگیری با ارائه طرحی به نام معامله قرن در پی پایان دادن به قضیه فلسطین بر آمدند افزود: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی و همچنین چراغ سبز نشان دادن به اسرائیل برای سلطه بر کرانه باختری رود اردن بخش هایی از این طرح به شمار می آید.

وی ادامه داد: آنان در پی بازنگری در جغرافیایی سیاسی منطقه اند تا گروههای مقاومت را دشمن جهان عرب و اسلام معرفی کنند.

پربیننده ترین خبرها