خطر سیل آمریکا را تهدید می کند

خطر سیل آمریکا را تهدید می کند
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 15:23

پیش بینی وضعیت آب وهوایی حاکیست با وجود توفان و بارش های شدید در روزهای گذشته در آمریکا، توفانی دیگر در راه است و ایالت های مرکز و شرقی این کشور با خطر و هشدار جدی وقوع سیل مواجه خواهند شد.

العالم ـ آمریکا

'آکیوودر' (AccuWeather) رسانه آب وهوایی آمریکایی که به پیش بینی وضعیت هوا در سراسر جهان می پردازد، گزارش داد: تشدید بارش ها و وخیم تر شدن اوضاع جوی درحالیکه ماه آوریل رو به پایان و ماه مه در پیش است، ایالت های مرکزی آمریکا را هدف قرار داده است.
بنابراین گزارش، خطر وقوع سیل در ایالت های مرکزی و شرقی همچون تگزاس، شرق کانزاس، میسوری، ایلینویز، ویسکانسین جنوبی و نواحی جنوبی ایالت های پنیسلوانیا و میشیگان وجود دارد.
آکیوودر با پیش بینی احتمال اختلال در راه های مواصلاتی در این بخش از آمریکا، افزود، افزایش میزان رطوبت در بخش های شمالی خلیج مکزیک خبر از وقوع توفان و ایجاد دور تازه ای از بارش ها دارد.
این رسانه آب و هوایی آمریکایی افزود: بارندگی های سنگین توام با آذرخش بار دیگر در همان مناطقی که پیشتر با وقوع توفان مواجه بودند، رخ خواهد داد.
بنابراین گزارش، بیشترین خطر وقوع سیل بر نوار ایالت های جنوب مرکزی متمرکز است که از دالاس تا اکلاهما و آرکانزاس از روز سه شنبه تا چهارشنبه را در بر می گیرد و انتظار بارش هایی به میزان 10 تا 20 میلیمتر در این بخش از آمریکا می رود.
این گزارش می افزاید: از یک ماه گذشته تا به امروز و در تمام ماه آوریل ایالت های دالاس و تگزاس بیش از 3.5 برابر میزان معمول بارندگی را شاهد بودند که منجر به افزایش سطح آب بسیاری از رودخانه ها در مناطق شرق ایالت تگزاس و به زیر آب رفتن بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری شد.
به گزارش ایرنا، بارش های بی سابقه در آمریکا که از اواخر 19 ماه مارس (28 اسفند 1397) آغاز شد، ایالت های غرب میانه آمریکا، شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و بالا آمدن سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.
سیل فقط در ایالت نبراسکا منجر به خسار بیش از یک میلیارد دلار شد و به بیش از 2 هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا آسیب زد.
بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید و بارش بی سابقه باران قرار گرفتند.
اداره کشاورزی نبراسکا خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را نیز 400 میلیون دلار بر آورده کرد.
رسانه های آمریکایی 26 فروردین ماه گزارش دادند که توفان در مسیر خود هشت کشته و 25 زخمی برجای گذاشت.
سی ان ان در آن تاریخ گزارش داد: تندباد با سرعت 140 مایل بر ساعت (224 کیلومتر بر ساعت) شهر فرانکلین واقع در بخش رابرتسون (Robertson) ایالت تگزاس را در نوردیده و باعث ریشه کن شدن درختان و کنده شدن سقف منازل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها