کشته شدن یک نظامی ترکیه‌ای در شمال سوریه

کشته شدن یک نظامی ترکیه‌ای در شمال سوریه
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 20:24

وزارت دفاع ترکیه می‌گوید در حمله شبه نظامیان کُرد سوری به مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه، یک نظامی این کشور کشته و سه تن دیگر زخمی‌ شده‌اند.

العالم - ترکیه

وزارت دفاع ترکیه از حمله شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا به مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه سه‌شنبه (۱۰ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری نیروهای این کشور با شبه نظامیان کرد سوری در شمال سوریه، یک نظامی ترکیه‌ای کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «یگان‌های مدافع خلق»، شاخه نظامی حزب کردی «اتحاد دموکراتیک» (پ.ی.د) اخیرا به مواضع نیروهای ترکیه در شمال سوریه حمله کرده‌اند.

ترکیه طی سال‌های گذشته دو عملیات نظامی برون‌مرزی در شمال سوریه انجام داد؛ عملیات نخست موسوم به عملیات «سپر فرات» علیه تروریست‌های داعش بود. این عملیات از آگوست ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ ادامه داشت.

در عملیات دوم که «شاخه زیتون» نام داشت، ترکیه به همراه عناصر مسلح و تروریستی موسوم به گروهک «ارتش آزاد سوریه»، منطقه «عفرین» واقع در شمال استان حلب را در مدت یک سال از شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) که از نظر آنکارا شاخه سوری گروهک «پ.ک.ک» است، پاکسازی کرد و به تسلط خود درآورد.

دولت سوریه، حضور نظامیان ترکیه در خاک خود را غیر قانونی و اشغالگری می‌داند و بارها بر لزوم خروج این نیروها از خاک سوریه تأکید کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها