روحانی: برای روابط با همسایگان منطقه ای و دفاع از خود، از دیگران اجازه نخواهیم گرفت/ افتتاح ۷ هزار میلیارد تومان طرح در استان کرمانشاه

روحانی: برای روابط با همسایگان منطقه ای و دفاع از خود، از دیگران اجازه نخواهیم گرفت/ افتتاح ۷ هزار میلیارد تومان طرح در استان کرمانشاه
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 20:32

رئیس جمهور با قدردانی از تمام دست اندکاران و بویژه استاندار کرمانشاه بخاطر اقدامات عظیم در بازسازی مناطق زلزله زده، کرمانشاه را استان قهرمان پرور در دفاع و توسعه کشور دانست و تاکید کرد: ساخت و تحویل ۲۹ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله باعث افتخار کشور است.

العالم - ایران / سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح طرحهای زیربنایی و توسعه ای در استان بویژه در حوزه آب، اظهارداشت: دولت ۶۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح عظیم توسعه آبهای گرمسیری غرب هزینه کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین طرح‌های توسعه منابع آب در تاریخ کشور، افتتاح شد، از زحمات همه دست اندرکاران، مهندسین و قرارگاه خاتم در تکمیل پروژه آبهای گرمسیری غرب تشکر کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز دشمنان جنگ بزرگ اقتصادی و روانی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: آنچه دشمنان ملت ایران می‌خواهند چیزی نیست که برای یک ایرانی غیور قابل قبول باشد و باید برابر سخنان ناروا، غیرمنطقی، زورگویی و یاوه‌گویی‌ها ایستادگی کنیم و راهی جز ایستادگی وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: به عنوان فردی که از روز اول انقلاب یعنی از سال 42، به عنوان یک سرباز در کنار انقلاب بودم و در 8 سال دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان مسئولیت داشتم و در حوادث بعدی نیز حضور داشتم، شرایطی که دشمنان در سال 97 و 98 بوجود آوردند، شرایط بسیار سخت و دشواری است.

روحانی با تأکید بر اینکه همه بدانند دولت منتخب مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران آغازگر درگیری اقتصادی که دشمنان آغاز کردند، نبوده است، گفت: در جنگ تحمیلی نیز ما آغازگر حمله نبودیم و دفاع و مقاومت کردیم که البته دوران سخت و دشواری بود، اما اجازه ندادیم دشمن پیروز شود و حتی یک وجب از خاک‌مان در اختیار دشمن قرار بگیرد و با پیروزی توانستیم از آن دوران و مشکلات بزرگ و پرمشقت عبور کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سایه فداکاری، اتحاد و باور به شرایط توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شده و دشمن را شکست دهیم، تصریح کرد: امروز هم باید باور کنیم که در شرایط عادی قرار نداریم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تلاش‌های فراوانی انجام شد که موانع را از پیش پای مردم برداریم و این کار را انجام دادیم. البته برخی تصور می‌کنند که جنگ دشوار و مذاکره آسان است اما به عنوان کسی که هر دو عرصه را تجربه کردم، بی‌تردید مذاکره کار آسانی نیست و پیچیدگی‌های خود را دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: همانطور که در جنگ 8 ساله دشمنان زیادی از صدام حمایت می‌کردند در مذاکره هم در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی تنها بودیم اما توانستیم در این مذاکره پیروز شویم. البته دشمنان به دروغ می‌گویند که در این قرارداد سر آنها کلاه رفته و دولت آمریکا بدترین قرارداد تاریخی را امضاء کرده است.

این خبر در حال تکمیل است و شما می توانید مهمترین گزیده سخنرانی رئیس جمهور را در ادامه مشاهده کنید:

  • کرمانشاه استان قهرمان پرور است؛ هم در دفاع و هم در توسعه کشور
  • ساخت و تحویل ۲۹ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله باعث افتخار کشور است
  • دولت ۶۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح عظیم توسعه آبهای گرمسیری غرب هزینه کرده است
  • استان کرمانشاه می تواند قطب گردشگری شود
  • اتصال راه آهن و بزرگترین طرح آبی در استان کرمانشاه بهترین زمینه برای توسعه اشتغال است
  • برای روابط با همسایگان منطقه ای و دفاع از خود، از دیگران اجازه نخواهیم گرفت
  • هر ایرانی غیوری در برابر زورگویی می ایستد
  • توقعات را باید با شرایط تطبیق دهیم و تلاشها را دو چندان کنیم
  • افتتاح ۷ هزار میلیارد تومان طرح تنها در یکروز و در استان کرمانشاه، یعنی ملت ما شکست ناپذیر است

پربیننده ترین خبرها