دولت اردن حاضر به تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» نشد

دولت اردن حاضر به تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» نشد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 20:46

دولت اردن اعلام کرد که گروه اخوان‌المسلمین را جزء گروه‌های سیاسی فعال در این کشور می‌داند و حاضر به تروریستی خواندن آن نیست.

العالم - اردن

پس از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم دونالد ترامپ برای تروریستی خواندن گروه «اخوان‌المسلمین» دولت اردن اعلام کرد که این کشور «شرایط خاص خود را دارد» و حاضر نیست اخوان‌المسلمین را در لیست سیاه قرار دهد.

«محمد المؤمنی» سخنگوی دولت اردن در گفت‌و‌گو با روزنامه الغد این کشور گفت که اردن شرایط متفاوتی با مصر و عربستان سعودی و امارات دارد و در همین حال رایزنی‌هایی نیز میان اردن با کشورهای یاد شده در خصوص اخوان‌المسلمین جریان دارد. او در ادامه تأکید کرد که این کشور قوانین مخصوص به خود را در تعامل با تمامی گروههای سیاسی دارد.

سخن این مقام اردنی در حالی است که برخی منابع به روزنامه العرب گفته‌اند که مصر به علت نوع رفتار اردن با اخوان‌المسلمین از این کشور عصبانی است.

اما از سوی دیگر «معاذ الخوالد» سخنگوی جنبش اخوان‌المسلمین اردن در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری عمون، روابط میان این گروه با حکومت اردن را رو به توسعه دانست و از «عبدالله دوم» بابت عدم تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین تقدیر کرد.

او گفت: «از زمان تأسیس اخوان‌المسلمین در ۷۰ سال پیش روابط دو طرف به رغم اختلافات هیچ زمانی در شرایط فوق‌العاده نبوده و مشی اخوان‌المسلمین نیز بر دموکراسی و تعامل صلح‌آمیز با دولت تأکید دارد.»

شب گذشته نیز «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه با رد تصمیم ترامپ، گفت که قرار گرفتن نام گروه اخوان در فهرست سازمان‌های تروریستی به تلاش‌ها برای ترویج دموکراسی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) لطمه خواهد زد و به نفع گروه‌هایی مانند داعش ختم خواهد شد.

مقام‌های مطلع آمریکایی روز سه‌شنبه به روزنامه نیویورک‌تایمز خبر دادند که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درصدد افزودن نام گروه «اخوان‌المسلمین» به لیست سازمان‌های تروریستی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها