رئیس جمهور ونزوئلا در تجمع کاراکاس:

کودتاچیان به زودی پشت میله های زندان خواهند بود

کودتاچیان به زودی پشت میله های زندان خواهند بود
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1398 - 09:33

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد مقامات آمریکایی به واسطه مخالفان وادار به باور این موضوع شده اند که او قرار است از کشورش فرار کند.

العالم- آمریکا

مادورو در جمع هوادارانش در یک تجمع در کاراکاس -پایتخت ونزوئلا- گفت توطئه گران به زودی در پشت میله های زندان قرار خواهند گرفت. او گفت: "عدالت در پی آنهاست و دیر یا زود آنها روانه زندان خواهند شد تا بهای خیانت و جنایات خود را بپردازند."
مادورو همچنین گفت: "ما توطئه ها را شکست داده ایم. امروز من شاهد یک تصویر واضح تر از توطئه و کودتایی هستم که آن را شکست دادیم. شماری از خائنان تلاش کردند خودشان را تحمیل کنند و ببینید چه اتفاقی رخ داد. این ها شماری بودند که دستگیر شدند. من شواهدی در این باره دارم. آنها در حال فرار از یک سفارت خانه به سوی یک سفارت خانه دیگر هستند. (اشاره به لئوپوندو لوپز که پس از پناه گرفتن در سفارت شیلی اکنون در سفارت اسپانیا به سر می برد.) "

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین گفت:" من این سوال را می پرسم که قرار بود چه اتفاقی رخ دهد؟ یک کشتار بین مردم ونزوئلا رخ می داد. ما در ونزوئلا یکدیگر را می کشتیم و آنها در واشنگتن جشن می گرفتند و آنها دستور یک تهاجم نظامی را برای اشغال این کشور بولیواری می دادند."

او همچنین گفت" این تلاش برای کودتا انجام شد. این کودتا از سوی کاخ سفید و جان بولتون هدایت شده بود. این همان چیزی است که من آن را محکوم می کنم و می خواهم در آمریکا در ارتباط با اقدامات غیر قانونی و اقدام برای کودتا از سوی جان بولتون علیه دموکراسی ونزوئلا تحقیقات انجام شود . امپریالیست ها می خواهند حامیان هوگو چاوز علیه من یک کودتا انجام دهند و قدرت به کودتا چیان و امپریالیسم واگذار شود."
مادورو طی سخنرانی خود در روز کارگر اعلام کرد جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید رویدادهای روز سه شنبه را هماهنگ کرده بود و خواستار انجام دادن " تحقیقاتی در ارتباط با اقدامات غیر قانونی و کودتا از سوی جان بولتون علیه دموکراسی در ونزوئلا" شد.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها