شلیک ۴ موشک به قلب نیروهای سعودی در جنوب عربستان

شلیک ۴ موشک به قلب نیروهای سعودی در جنوب عربستان
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 08:37

یگان موشکی ارتش یمن چهار فروند موشک بالستیک را به سمت مواضع نظامیان سعودی در منطقه عسیر شلیک کرد.

العالم - یمن

نیروهای ارتش یمن شب گذشته با شلیک چهار فروند موشک بالستیک زلزال-۱، محل تجمع نظامیان سعودی و مزدوران آنها در منطقه «الربوعه» در جنوب عربستان را هدف قرار داده بودند.

منابع یمنی می‌گویند که موشک‌های شلیک شده دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرد که بر اثر آن تعدادی از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شدند.

منی‌ها شامگاه سه‌شنبه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بودند.

یگان موشکی ارتش یمن روز دوشنبه گذشته نیز با شلیک سه فروند موشک بالستیک، محل تجمع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در دو استان الضالع (جنوب) و حجه (غرب) را هدف قرار داده بود.

به گزارش فارس؛ حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال 2018 طبق وعده شهید صالح الصماد رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول این چند سال در مقابل آن ایستادگی کرده است.

پربیننده ترین خبرها