سفیر جدید تاجیکستان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد

سفیر جدید تاجیکستان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 14:54

«نظام الدین زاهدی» سفیر جدید تاجیکستان امروز (شنبه) رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه ایران کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«نظام الدین شمس الدین زاده زاهدی» سفیر جدید تاجیکستان در تهران امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان ضمن دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر جدید تاجیکستان پیش از این قائم مقام وزارت خارجه این کشور بوده است و اسفند سال گذشته برای تصدی این سمت به تهران معرفی شد.

نعمت‌الله امام‌زاده پیش از زاهدی عهده‌دار سفارت تاجیکستان بود که اخیرا بازنشسته شد و 24 بهمن 1397 با ظریف خداحافظی و به دوشنبه بازگشت. وی از شهریور 1393 عهده‌دار این سمت بود.

بهرام قاسمی سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی 17 اسفند 1397 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: دولت تاجیکستان اخیرا سفیر جدید خود را که یکی از دیپلمات‌های عالیرتبه این کشور است و پیش از این قائم مقام وزارت خارجه بوده، به عنوان سفیر جدید در تهران معرفی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز اسفند ماه «محمدتقی صابری» معاون سابق اداری و مالی وزارت خارجه کشورمان را به جای «حجت الله فغانی» به عنوان سفیر جدید ایران در دوشنبه منصوب کرد و صابری 24 اسفند ماه با حضور در «قصر ملت» استوارنامه خود را تقدیم «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور کرد.

قاسمی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه نگاه ما به تاجیکستان نگاهی مبتنی بر یک روابط خویشاوندی است، گفت: روابط ایران و تاجیکستان روابطی عمیق و مبتنی بر ریشه‌های مشترک و کهن است؛ نمی‌توان این پیوندها و پیوستگی‌های به یادگار و ماندگار از گذشته‌های دور را نادیده گرفت.

قاسمی با بیان اینکه سیاست ایران نسبت به همسایگان، سیاستی آشکار و کاملا روشن و بر اساس تعمیق و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌هاست، تاکید کرد: ما خواهان تاجیکستانی هستیم که همواره برخوردار از امنیت، ثبات، مقتدر و رو به توسعه باشد. سیاست و رویکرد ایران در سال‌های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت تاجیکستان بوده و این سیاست و رویکرد کماکان از سوی ما اعمال می‌شود و تغییری نکرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها