ماهیگیری 6 میلیارد دلاری آمریکا از فروش تسلیحات به امارات و بحرین

ماهیگیری 6 میلیارد دلاری آمریکا از فروش تسلیحات به امارات و بحرین
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 14:40

پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را با قرارداد۶ میلیارد دلاری فروش سامانه پاتریوت و جنگنده‌ اف ۱۶ به بحرین و امارات عربی متحده اعلام کردند.

العالم - آمریکا

آمریکا در ادامه فروش‌های هنگفت تسلیحاتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به بهانه آنچه که «تهدیدات ایران برای منطقه» می‌خواند، از طرح خود برای فروش ۶ میلیارد دلار سامانه موشکی پاتریوت و تسلیحات به بحرین و امارات عربی متحده خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه خبر داد که وزارت خارجه این کشور موافقت خود را با سه قرارداد تسلیحاتی جدید به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار به دو کشور بحرین و امارات متحده عربی را اعلام کرد.

طبق قوانین آمریکا، بعد از اعلام نظر پنتاگون و موافقت وزارت خارجه آمریکا، دولت این کشور کنگره آمریکا را در جریان موافقت خود با قراردادهای تسلیحاتی با دیگر کشورها قرار می‌دهد.

طبق یکی از این قراردادها به ارزش ۲.۴۸ میلیارد دلار، آمریکا سامانه موشکی پاتریوت و تجهیزات وابسته به آن را به بحرین می‌فروشد.


ترامپ و ولیعهد ابوظبی امارات

آمریکا همچنین برای تجهیز ناوگان جنگنده آمریکایی اف ۱۶ بحرین، تسلیحات و موشک‌هایی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به این جزیره جنوبی خلیج فارس خواهد فروخت.

طبق سومین قراردادی که تاییدیه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا را گرفته، واشنگتن به امارات طی قراردادی به مبلغ ۲.۷۳ میلیارد دلار موشک‌های پاتریوت و تجهیزات مرتبط می‌دهد.

دو شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» و «ریتون» آمریکا طرف قرارداد برای فروش این تسلیحات به امارات و بحرین هستند.

فروش پاتریوت و تسلیحات آمریکایی به این دو کشور در حالی صورت گرفته که واشنگتن پیشتر از فروش سامانه موشکی «تاد» به عربستان سعودی خبر داده بود

فارس

پربیننده ترین خبرها