اردنی‌ها پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

اردنی‌ها پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 18:40

نمازگزاران اردنی در اعتراض به استقبال شهردار شهر تاریخی الکرک اردن از گردشگران صهیونیست، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

العالم - اردن

مسجد جامع العمری در مرکز شهر الکرک اردن روز جمعه شاهد به آتش کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی بود.

اقشار مختلف مردم شهر الکرک اردن روز جمعه با برپایی تجمع اعتراضی اقدام شهردار الکرک در استقبال از گردشگران صهیونیست و تکریم آنها را محکوم و تاکید کردند که به آتش کشیدن پرچم اسرائیل، به منظور اعتراض به هر گونه عادی سازی شرم آور با اشغالگران است.

به گزارش روزنامه الرأی اردن، شرکت کنندگان در این اعتراض تاکید کردند که اقدام شهردار الکرک در شأن مواضع همیشگی مردم این شهر نبوده است و این استان شهدایی را در دفاع از فلسطین تقدیم کرده است.

مردم الکرک مخالفت خود را با هر گونه عادی سازی با دشمن صهیونیستی اعلام و تاکیدکردند: اسرائیل دشمن اول ماست که با اشغالگری خاک فلسطین مقدسات آن را مورد بی حرمتی قرار داده است و ما از مقاومت ملت فلسطین و مبارزات آنها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی در تمام خاک فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنیم.

شماری از مردم، نمایندگان احزاب و شخصیت‌های سیاسی شهر «الکرک» هم در نشستی خواستار برکناری «ابراهیم الکرکی» شهردار این شهر شدند.

شرکت‌کنندگان در این نشست از اعضای شورای الکرک خواستند که به نشانه مخالفت با اقدام شهردار، از سمت خود استعفا دهند.

رسانه‌های اردنی گزارش دادند که اقدام ابراهیم الکرکی در کمک به گردشگران صهیونیست برای ورود به یک منطقه حفاظت شده گردشگری باعث خشم مردمی در این کشور شده و آنها این اقدام شهردار را در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانستند.

روزنامه الکترونیک «رأی‌الیوم» نیز در همین ارتباط نوشت که شرکت‌کنندگان در نشست فوق با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که اقدام شهردار سنخیتی با تاریخ اردن ندارد و الکرکی نماینده آنها نیست.

حاضران در این نشست همچنین بر مخالفت خود با هر نوع عادی‌سازی رسمی و مردمی با رژیم صهیونیستی و تمامی سیاست‌ها در این راستا تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها