تأکید ظریف بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش مناسبات با نیجر

تأکید ظریف بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش مناسبات با نیجر
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 12:37

وزیر امور خارجه کشورمان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش مناسبات با نیجر و نقش بخش‌های خصوصی دو کشور در این زمینه تأکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«سوولی آیدی» نایب رئیس مجلس نیجر به همراه اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور در پارلمان نیجر، امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی ایران، به روابط خوب و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با نیجر اشاره و تاکید کرد: زمینه‌های زیادی برای گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری بین دو کشور وجود دارد و لازم است که دولت و پارلمان‌های دو کشور در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

به گفته وی زمینه خوبی برای همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور هم وجود دارد و آنها می‌توانند در گسترش هر چه بیشتر روابط نقش موثری داشته باشند.

نایب رئیس مجلس نیجر نیز ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به ایران، در مورد سیل اخیر و خسارت‌های آن از طرف دولت، پارلمان و مردم نیجر با مردم کشورمان ابراز همدردی و مردم ایران را سرزنده، خونگرم و مهمان نواز توصیف و از اینکه گروه دوستی پارلمانی دو کشور توانسته است در زمینه مراودات دوجانبه مخابراتی، دانشگاهی، سیاسی و پارلمانی در جهت توسعه روابط با ایران گام‌هایی بردارد، ابراز خرسندی کرد.

«سوولی آیدی» دیروز (یکشنبه) نیز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها