هواپیماهای حفتر مناطقی در طرابلس را بمباران کردند

هواپیماهای حفتر مناطقی در طرابلس را بمباران کردند
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 14:44

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به نیروهای شرقی لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» از بمباران چند پایگاه استراتژیک در اطراف طرابلس خبر داد.

العالم- لیبی

«خلیفه العبیدی» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به فرماندهی نیروهای شرق موسوم به «ارتش ملی لیبی» اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این نیروها چند پایگاه استراتژیک در حومه طرابلس را بمباران کردند.

العبیدی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این حملات بامداد امروز سه‌شنبه صورت گرفت و چندین پایگاه استراتژیک نیروهای دولت وفاق ملی در حومه طرابلس بمباران شد.

وی افزود که این حملات هوایی با اجرای عملیات‌های بی‌سابقه نیروهای پیاده نظام همراه بود.

العبیدی همچنین تصریح کرد که این حملات کاملا دقیق بود و اهداف مورد نظر را هدف قرار داد و در جریان آن نیروهای زمینی نیز چند خودرو و انبارهای متعلق به این گروه‌ها را بمباران کردند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی جنگی نیروهای شرق لیبی در ادامه به شهروندان درباره نزدیک شدن به این مناطقی که نیروهای دولت وفاق ملی در آن حضور دارند، هشدار داد.

سازمان ملل و اتحادیه آفریقا باز هم خواستار آتش‌بس در لیبی شدند

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «موسی فکی» رئیس کمیساریای عالی اتحادیه آفریقا خواستار آتش‌بس در لیبی شدند.

فکی در کنفرانس خبری مشترک با گوترش در نیویورک گفت: «امروز اولویت با توقف جنگ است».

وی افزود که «هیچ راه‌حل نظامی در منازعه‌ای از این دست وجود ندارد».

حملات نظامیان حفتر برای تصرف پایتخت لیبی اکنون وارد دومین ماه شده است و آنها از چهارم آوریل گذشته با حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر حملات خود برای تصرف طرابلس را آغاز کرده و توانستند به چهار شهر اصلی واقع در اطراف طرابلس (صبراته، صرمان، غریان و ترهونه) و نیز جنوب این شهر نفوذ کنند اما با شکست‌هایی مواجه شده و در بیشتر محورها عقب‌نشینی کردند و نتوانستند از حصار امنیتی این شهر عبور کنند.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه (دیروز) در گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری‌های مسلحانه در حومه طرابلس پایتخت لیبی، ۴۳۲ نفر کشته و ۲۰۶۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان (پارلمان) شرق لیبی در طبرق از شورای امنیت خواست تا تحریم تسلیحاتی نیروهای حفتر را رفع کند.

در بیانیه این کمیته آمده است: «رفع تحریم ارتش (نیروهای حفتر) به منظور بالا بردن توان آن جهت ریشه‌کنی گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای تمامی کشورهای منطقه است، ضروری می‌باشد».

دفع حمله نیروهای حفتر در جنوب طرابلس

دیشب نیز درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب شرقی طرابلس ازسر گرفته شد.

«محمد قنونو» سخنگوی عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» گفت که نیروهای آنها با حمله به اردوگاه الیرموک و یک پایگاه دیگر در جاده فرودگاه مقابله کردند.

قنونو اظهار داشت که حملات نیروهای حفتر بار دیگر در دو محور ناکام ماند و تعدادی از این نیروها به اسارت درآمده، تعدادی نیز کشته و دو خودروی نظامی آنها منهدم شد.

به گفته قنونو، نیروی هوایی دولت وفاق ملی در پاسخ به حملات نیروهای حفتر، دو بار به پایگاه هوایی الوطیة حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای حفتر پس از اشغال تعدادی از پایگاه‌ها و محله‌های جنوبی، در نتیجه حملات نیروهای دولت وفاق ملی این پایگاه‌ها از جمله اردوگاه الیرموک در قصر «بن غشیرم و «حی الزطارنه» در «وادی‌الربیع» را از دست دادند.

نیروهای دولت وفاق ملی همچنین موفق شدند به سمت دو شهر «غریان» و «ترهونه» که مکان اصلی تمرکز نیروهای مهاجم حفتر است، پیشروی کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها